Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@05:55:47 GMT

وزیر کشور از مراحل تولید قطار ملی بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۵۳۳

وزیر کشور از مراحل تولید قطار ملی بازدید کرد

وزیر کشور از مراحل تولید یک رام قطار ملی که در حال ساخت توسط متخصصان جهاد دانشگاهی است بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهاددانشگاهی، سردار احمد وحیدی وزیر کشور طی بازدید از پروژه قطار ملی مترو بابیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد ممتاز در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان حضور دارد گفت: فعالیت‌های این نهاد در تولید قطار ملی یکی از مهم‌ترین صحنه‌های حضور آن در خودکفایی کشور است که آثار درازمدتی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در پروژه تولید قطار ملی فعالیت خوبی توسط جهاددانشگاهی، شرکت واگن سازی تهران و همکاری بین بخشی با سایر تولیدکنندگان داخلی انجام‌گرفته است.

وی بابیان اینکه در این بازدید شاهد تولید هفت واگن یک رام قطار مترو با ۸۵ درصد بومی‌سازی هستیم ادامه داد: این قطار در حال انجام مراحل نهایی تست‌های حرکت است و آن‌گونه که در این بازدید اعلام شد تا خردادماه جاری پس از کسب تأییدیه‌های لازم آماده مسافر گیری می‌شود که می‌تواند با خودکفایی در این بخش ضمن تأمین نیازهای مترو تأثیراتی در سایر بخش‌ها نیز داشته باشد.

سردار وحیدی در این بازدید به نقش ممتاز جهاددانشگاهی در حوزه‌های تولید فناوری‌های موردنیاز و دانش‌بنیان اشاره کرد و بابیان اینکه این نهاد در حوزه‌های مختلفی حضور دارد و دستاوردهای آن به این پروژه خلاصه نمی‌شود گفت: اما تولید قطار ملی یکی از مهم‌ترین صحنه‌های حضور جهاددانشگاهی به شمار می‌رود که می‌تواند نقش بسیاری در خودکفایی کشور داشته باشد.

وزیر کشور همچنین به موضوع تجاری‌سازی و عقد قرارداد پروژه قطار ملی اشاره کرد و گفت: یکی از خوبی‌های پروژه تولید قطار ملی آن است که آمده سازی آن در شرکت واگن سازی تهران در حال انجام است، شرکتی که شهرداری تهران یکی از سهم داران اصلی آن بوده و می‌تواند بهره‌برداری لازم را از قطارهای تولیدی داشته باشد.

وی افزود: در همین رابطه یک قرارداد تأمین ۱۰۵ واگن قطار ملی به امضا رسیده است که منابع آن در حال تأمین است و انشاالله ازنظر منابع مشکلی نخواهیم داشت .

وزیر کشور ادامه داد: امیدوارم در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است، یک کار فناورانه داخلی توسط جوانان این مرزوبوم در حوزه مترو به سرانجام رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید قطار ملی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزقاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از تاسیسات شرکت آبفای استان ایلام اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای طرح‌های اساسی در پایداری آب شرب را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر قرار داده و سعی بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ارزشمندی در حوزه آبرسانی استان ایلام اجرا شده که نیاز است نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

جزقاسمی خاطرنشان‌کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با حمایت‌های لازم، پروژه‌های اولویت دار این استان تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

محمد محمدی، مدیرعامل آبفای استان، در جریان این بازدید گفت: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار شهرها و روستاها است که انتظار می‌رود در تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه همکاری‌های لازم انجام شود.

بازدید از ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبرسانی و تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی، تاسیسات آبرسانی شهر مهران، پایانه برکت، سیستم پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران، قرارگاه و پارکینگ اربعین، چاه‌های "دشت محسن آب"مهران، و بازدید تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان، از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود که مدیرعامل آبفای استان توضیحات لازم در خصوص هر پروژه را در زمان بازدید اعلام نمود.

علیرضا جزقاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو روزه به استان ایلام به همراه مدیرعامل و معاونین آبفای استان از پروژه‌ها و تاسیسات امور آب و فاضلاب شهرهای ایلام، ملکشاهی، مهران و ایوان بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 6094299

دیگر خبرها

  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی