Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:07:00 GMT

فوت جوانی بر اثر سقوط از پاراگلایدر در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۶۱۹

فوت جوانی بر اثر سقوط از پاراگلایدر در گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گلستان از جان باختن جوان مشهدی به دلیل سقوط از پاراگلایدر خبر داد.

محمدجواد مقسمی، در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بر اثر حادثه ای را که ظهر روز طبیعت (سیزده‌بدر) در شهرستان رامیان رخ داد، یک نفر بر اثر سقوط از پاراگلایدر جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پی تماس های مردمی، وقوع این حادثه در ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه روز مذکور در مرکز اورژانس ثبت شد، ادامه داد: این جوان بر اثر جدا شدن کیسه سقوط می کند که متاسفانه در همان لحظات اولیه جان خود را از دست می‌دهد.

سرپرست مرکز فوریت های پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این جوان متولد ۱۳۷۴ بود، خاطر نشان کرد: در این حادثه خلبان پاراگلایدر آسیب ندید، ولی سقوط از ارتفاع ۱۰۰ متری منجر به فوت همراه شد.

"پاراگلایدر" به یک چتر و مجموعه‌ای از تجهیزات گفته می‌شود که خلبان می‌تواند با دویدن و استفاده از انرژی ماهیچه‌ای و بهره گیری از نیروی جاذبه و باد، نیروی پیشرانه اولیه را ایجاد تا بر جاذبه زمین غلبه کرده و پرواز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سقوط از ارتفاع پاراگلایدر گلستان حوادث بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر با شعار «با مشارکت شما سربلندیم» اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است، افزود: در این ایام ۲۲۸ برنامه در استان برگزار خواهیم کرد که از این تعداد ۳۰ برنامه به صورت متمرکز و استانی اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: غبارروبی مزار شهدا در امامزاده عبدالله گرگان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان، مانور امداد و نجات ویژه تیم هوایی، نشست هم اندیشی با دبیران و نایب دبیران با باشگاه مربیان، اجرای مانور خدمات جهادی، شرکت در نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت و آموزش نمازگزاران، انتخابات مجمع کانون طلاب و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های هفته هلال‌احمر در استان است.

عضویت ۶۰ هزار نفر در سامانه هلال‌احمر گلستان

وی یادآور شد: ۳۰ خانه هلال به صورت متمرکز در استان افتتاح خواهد شد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۵ هزار نفر عضو جدید در استان جذب شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در سامانه هلال‌احمر استان عضو شدند که برای تمامی آنها دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر گلستان توانست به هزار و ۹۷۴ حادثه امداد رسانی کند که از این تعداد هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه کوهستانی پوشش داده شد.

کد خبر 6098118

دیگر خبرها

  • نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان