Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از سال ۲۰۱۵ تا پایان ماه مارس گذشته بیش از ۹ هزار کودک دختر و پسر فلسطینی را زندانی یا بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ،  باشگاه اسیران فلسطینی امروز (دوشنبه) در گزارشی که به مناسبت پنجم آوریل روز کودک فلسطینی منتشر کرد، افزود: حدود ۱۶۰ کودک فلسطینی که به سن قانونی نرسیده‌اند در زندان‌های «عوفر»، «الدامون» و «مجدو» رژیم صهیونیستی زندانی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باشگاه اسیران فلسطینی اضافه کرد: مقامات رژیم اشغالگر قدس از زمان وقوع انتفاضه «الاقصی» در سپتامبر ۲۰۰۰، حدود ۱۹ هزار کودک زیر ۱۸ سال از جمله کودکان زیر ۱۰ سال را دستگیر کرده اند. 

این باشگاه، دستگیری کودکان را یکی از سیاست‌های ثابت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که عملیات دستگیری کودکان توسط سربازان رژیم صهیونیستی در شهرها و مناطق نزدیک شهرک‌های صهیونیست‌نشین و همچنین اردوگاه‌ها و قدس انجام شده است و در مقایسه با استان‌های دیگر بیشتر کودکان بازداشت شده اهل قدس هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که آمارها و شواهد مستند نشان می‌دهد که بیشتر کودکان فلسطینی دستگیر شده، از طریق وسایل و روش‌های سیستماتیک که با قوانین، هنجارهای بین المللی و کنوانسیون‌های حقوق کودک در تضاد است توسط سربازان و نظامیان رژیم اسرائیل تحت یک یا چند نوع شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته اند.

باشگاه اسیران فلسطینی اضافه کرد: اشغالگران صهیونیست کودکان را شبانه در خانه‌هایشان دستگیر و به زندان منتقل می‌کنند و آن‌ها را در معرض وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه قرار می‌دهند و به زور از آن‌ها اعتراف می‌گیرند و آن‌ها را به دادگاه نظامی رژیم اسرائیل معرفی و به احکام سنگین محکوم می‌کنند. 

«یاسر عرفات» رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین در پنجم آوریل ۱۹۹۵ و در اولین کنفرانس کودک فلسطین، تعهد خود را به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک اعلام کرد و به همین مناسبت پنجم آوریل در سرزمین‌های فلسطین به عنوان روز کودک فلسطینی نامگذاری شده است.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باشگاه اسیران فلسطینی کودک فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح