Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@19:21:01 GMT

آلمان 104 دیپلمات روس را عنصر نامطلوب خواند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۱۷۷۲

آلمان 104 دیپلمات روس را عنصر نامطلوب خواند

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از رویترز، آنالنا بائوبوک وزیر خارجه آلمان گفت این کشور تصمیم گرفت تعداد قابل توجهی از مقامات سفارت روسیه را عنصر نامطلوب بداند.

وی افزود برلین حمایت خود از نیروهای مسلح اوکراین را افزایش خواهد داد.

بائربوک در بیانیه‌ای با اشاره به کشتار غیرنظامیان در شمال کی یف گفت تصاویر بوچا نشانه وحشیگری باورنکردنی از سوی رهبری روسیه و کسانی است که تبلیغات و پروپاگاندای آن را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد به همین خاطر دولت فدرال امروز تصمیم گرفت تعداد قابل توجهی از اعضای سفارت روسیه را که هر روز در آلمان علیه آزادی ما و انسجام جامعه آلمان فعال هستند، عناصر نامطلوب اعلام کند.

وزارت خارجه آلمان 104 دیپلمات رسمی روس را در فهرست خود آورده است.

بائربوک گفت ما با شرکای خود روی پاسخ‌های بیشتر به روسیه هستیم. ما تحریم‌های موجود علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و حمایت خود را از نیروهای مسلح اوکراین قاطعانه افزایش خواهیم داد و همچنین جناح شرقی ناتو را تقویت خواهیم کرد.

5656

کد خبر 1618562

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین حمله روسیه به اوکراین جنایت روسیه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

کد خبر 6097924

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران