Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:20:53 GMT

جنگ در اوکراین ماه‌ها به طول خواهد انجامید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۴۸۷

جنگ در اوکراین ماه‌ها به طول خواهد انجامید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به تحولات جاری در اوکراین گفت که تهاجم روسیه ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد.

جیک سالیوان گفته است که پس از پنج هفته، روسیه برای مرحله جدیدی از جنگ آماده می‌کند که این مرحله می‌تواند در چند ماه یا بیشتر ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین گفته شده که رصد تحولات اوکراین حاکی از آن است که روسیه احتمالاً هزاران نیروی تازه نفس خود را به مناطق شرقی اوکراین اعزام خواهد کرد.

از سوی دیگر، پس از آلمان، دولت فرانسه هم در اقدامی مشابه اعلام کرد که تعدادی از کارکنان سفارت روسیه را در پی گزارش‌هایی مبنی بر جنایات در شهر بوخا اوکراین اخراج خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای رسمی بدون اشاره به گزارش‌ها درباره مسائل بوچا در اوکراین گفت: فرانسه بسیاری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را که فعالیت‌هایشان مغایر با منافع امنیتی ما است، اخراج خواهد کرد.

پیش از این نیز، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۴۰ دیپلمات روسی را عنصر نامطلوب اعلام کرده و آن‌ها را اخراج کرد. وزیر خارجه آلمان در این باره وعده داد که برلین با همکاری شرکای خود اقدامات بیشتری را علیه روسیه انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آلمان در توئیتر نوشت: ما تعداد قابل توجهی از کارمندان سفارت روسیه را نامطلوب اعلام کرده ایم. ما با شرکای خود واکنش‌های بیشتری را آغاز خواهیم کرد.
شبکه تلویزیونی N۲۴ به نقل از وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که ۴۰ دیپلمات روسیه با این دستور اخراج می‌شوند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به اقدام برلین در این خصوص پاسخ خواهد داد.

کد خبر 5459443

منبع: مهر

کلیدواژه: جیک سالیوان فرانسه وزارت خارجه فرانسه روسیه آلمان سفارت روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا مسکو آنالنا بائربوک وزارت خارجه روسیه اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق لبنان ولودیمیر زلنسکی عربستان سعودی ایران ولادیمیر پوتین وزیر خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند