Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@20:05:11 GMT

درمان نفخ شکم با چند خوراکی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۵۳۸

نفخ شکم را می‌توان بدون مراجعه به پزشک و با مصرف برخی مواد غذایی در منزل درمان کرد. ناطقان: نفخ شکم احساس ناخوشایندی است که می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. خطر رهاسازی گاز‌های مشمئز کننده در محیط‌های اجتماعی می‌تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش داده و منجر به انزوای وی شود. از این رو، افرادی که به طور دائمی نفخ شکم دارند به دنبال راهکاری برای درمان آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرچه مراجعه به پزشک و مصرف دارو‌ها می‌تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند اما همواره راهکار‌های ساده و در عین حال موثری برای حل این مشکل وجود دارد. در این مطلب به برخی از مواد غذایی که می‌تواند این مشکل را حل کند می‌پردازیم:

۱- آواکادو: این میوه سرشار از پتاسیم است. این عنصر سدیم بدن را تنظیم می‌کند و همین موضوع نقش مستقیمی در میزان آب بدن دارد. پتاسیم با تنظیم کارکرد درست بدن به جلوگیری از نفخ شکم کمک می‌کند.

۲- موز: این میوه یکی دیگر از منابع غنی از پتاسیم است. یک مطالعه بر روی زنان نشان داد مصرف موز پیش از وعده‌های غذایی به کاهش نفخ شکم آن‌ها کمک کرد. متخصصان می‌گویند این موضوع به این دلیل است که موز به باکتری‌های خاص دستگاه گوارش موادی را می‌رساند که به کاهش گاز تولید شده در شکم منجر می‌شود.

۳- کرفس: این گیاه به دلیل دارا بودن سطح بالایی از آب به حرکت بهتر مواد غذایی در طول دستگاه گوارش کمک کرده و میزان گاز تولید شده را در شکم کاهش می‌دهد. همچنین کرفس به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید باعث کاهش التهابات بدن به ویژه در دستگاه گوارش می‌شود.

۴- زردچوبه: این ادویه دارای ماده‌ای به نام کرکیومین است. مطالعات نشان داده است این ماده به تسکین سندرم روده تحریک پذیر کمک می‌کند. کرکیومین همچنین باعث التیام احساس ناخوشی در دستگاه گوارش، تنظیم فرآیند هضم غذا، و کاهش نفخ شکم می‌شود.

۵- نعنا: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد نعنا باعث ایجاد آرامش در ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شود. همین امر به حرکت گاز در طول دستگاه گوارش و خروج آسان آن کمک می‌کند. دمنوش نعنا و قرص حاوی عصاره این گیاه برای درمان نفخ شکم موثر است.

 زنجبیل، مارچوبه، رازیانه،  گوجه و  ماست حاوی مخمر بالا (کفیر) هم به کاهش نفخ شکم کمک می‌کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ، نفخ شکم ، خوراکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان نفخ شکم خوراکی دستگاه گوارش کاهش نفخ شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند