Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۱۵۰ آشپزخانه مهدوی با هدف طبخ و توزیع غذای گرم در هرمزگان راه‌اندازی شده است که قرار است یک میلیون و  ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان تهیه کند . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، یکی از اقدامات خوبی که در رزمایش مواسات و همدلی در سال‌های گذشته و تحت تاثیر کرونا راه افتاد بحث اطعام مهدوی بود که در آن همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آشپزخانه‌هایی در سراسر کشور کار طبخ و تهیه غذای گرم برای افطار نیازمندان را انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گام مومنانه در استان هرمزگان نیز در سال‌های گذشته اجرا شد و امسال نیز با آغاز ماه مبارک رمضان 150 آشپزخانه مهدوی به با هدف طبخ و توزیع غذای گرم و اطعام نیازمندان در سراسر استان هرمزگان آغاز به‌کار کرده است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این باره اظهار داشت: خوشبختانه جریان مبارکی در کشور راه افتاده است و آن هم اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان بود که خوشبختانه بخش عمده آن امروزه توسط مردم تامین هزینه می‌شود.

وی افزود: اطعام ماه مبارک رمضان سنت حسنه‌ای بود و این سنت حسنه امسال با قوت بیشتری اجرا می‌شود و 150 آشپزخانه در مجموعه استان راه‌اندازی شده است و قرار است یک میلیون و 500هزار پرس غذا را برای نیازمندان آماده کنند. 

امام جمعه بندرعباس بیان‌کرد: تاکیدات موکدی داشتم در نمازجمعه و جاهای مختلف بر روی اطعام و از مردم عزیز هم درخواست کردم این حرکت را مردمی کنند که خوشبختانه امسال 90درصد اطعام مهدوی پشتوانه مردمی پیدا کرده است. 

وی تاکید‌کرد: از همه مردم عزیز درخواست می‌کنم که مشارکت خود را در این طرح افزایش دهند که ان‌شاالله این اقدام بسیار ارزشمندی که فضیلتش از فضیلت روزه هم بالاتر است به طوری که ما در برخی از روایات داریم اگر کسی اطعام کند به مومن مخصوصا مومن نیازمند ثواب اطعام برتر از ثواب روزه است و حیف است مردم از این فیض بی‌بهره بمانند.

عبادی‌زاده خاطرنشان‌کرد: مردم با کمک‌های کوچک خود می‌توانند اطعام مهدوی را پویاتر کنند و ما تعداد آشپزخانه‌ها را افزایش دهیم. 

اجرای طرح "اطعام مهدوی" در شهرضای اصفهان به روایت تصویرمهمانی گلستانی‌ها بر سر سفره " اطعام مهدوی"/ سفره‌های نیازمندان با کمک مؤمنانه رونق گرفتاجرای طرح اطعام مهدوی در پاکدشت؛ 4 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز در گفت و گو با خبرنگاد تسنیم در بندرعباس گفت: بحمدالله این توفیق را داریم که این 150  آشپزخانه را از محل نذورات و هدایای مردم راه‌اندازی کنیم و برای دریافت نذورات و هدایا دو درگاه را پیش‌بینی کردیم که با شماره گیری کد دستوری *8877*076# و یا واریز وجوه به شماره کارت 6037997900000648 مردم می‌توانند هدایا و نذورات خود را واریز کنند.

وی عنوان‌کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب و مناسب مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی و محلات تا امروز 150 آشپزخانه که تقریبا هر آشپزخانه 1000 تا 1500 طبخ غذا دارد راه‌اندازی شود.

تراهی تاکید‌کرد: محلاتی که در سطح استان برای توزیع غذای گرم در نظرگرفته شده است محلاتی با ضریب محرومیت بالا، محلات حاشیه‌ای شهر بندرعباس و شهرستان‌های استان و همچنین خانواده‌های هدف هستند. 

 

 

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان اطعام مهدوی راه اندازی غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی

«کرایی مرغ» یک غذای خوشمره پاکستانی است که مزه و بوی بی‌نظیری دارد و هواداران بی‌شماری را مجذوب خود کرده است.

شاید از آن دسته افرادی باشید که به سختی طعم‌های جدید را امتحان می‌کنند، اما این قول را به شما می‌دهیم که از مزه و بوی این غذا بی نهایت راضی خواهید بود.

مواد لازم:

طرز تهیه:

در قدم اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم بعد از شست و شو ۵ دقیقه در آب جوش قرار بدهید و بعد در آب سرد بگذارید تا به راحتی پوست آن کنده بشود. نیازی به پوست گوجه فرنگی نداریم! بعد از انجام این کار گوجه فرنگی‌های بدون پوست را پوره کنید. از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا حتی رنده دستی می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

پیاز‌های نگینی شده را در مقداری روغن تفت بدهید و وقتی رنگ آن‌ها طلایی شد تکه‌های مرغ را داخل تابه بگذارید. با صبر و حوصله مرغ‌ها را سرخ کنید. باید تمام اطراف آن‌ها به خوبی سرخ شده و طلایی بشود. حالا وقت جشنواره عطر است! نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر کاری و تخم گشنیز را اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی آن‌ها آشپزخانه شما را تسخیر کند!

در این قسمت باید آب را به مواد اضافه کنید ۲ استکان آب جوش را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. اجازه بدهید مواد در کنار همدیگر با آرامش و شعله حرارت ملایم بپزند و شما هم یک تابه دیگر بردارید و در آن روغن بریزید تا داغ بشود و سیر را بعد از پوست گرفتن له کنید و به همراه زنجبیل رنده شده در آن تفت بدهید. وقتی به مرحله سرخ شدن رسیدند رب گوجه فرنگی را به آن‌ها اضافه کنید و تفت بدهید تا هم از خامی دربیاید و هم رنگ باز کند. حالا نوبت به پوره گوجه فرنگی می‌رسد. پوره را تا مرحله‌ای که آب آن کاملا کشیده شود و بافت آن هم سرخ شود و تغییر رنگ بدهد سرخ کنید. در اینجا سس شما آماده است و بهتر است آن را به مرغ‌ها اضافه کنید تا یک ساعت دیگر این غذای خوشبو و خوشمزه پخته شود و تمام طعم‌ها در هم ترکیب شده و برای سرو آماده بشوند.

تکه‌های مرغ را به شکل دلخواهتان در ظرف موردنظر بچینید و نوش جان بفرمایید. این غذا با نان سرو می‌شود برای همین سس آن باید غلیظ باشد.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی