Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@13:39:17 GMT

غذاهایی برای درمان نفخ شکم

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۶۱۴

غذاهایی برای درمان نفخ شکم

نفخ شکم را می‌توان بدون مراجعه به پزشک و با مصرف برخی مواد غذایی در منزل درمان کرد. ناطقان: نفخ شکم احساس ناخوشایندی است که می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. خطر رهاسازی گازهای مشمئز کننده در محیط‌های اجتماعی می‌تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش داده و منجر به انزوای وی شود. از این رو، افرادی که به طور دائمی نفخ شکم دارند به دنبال راهکاری برای درمان آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




گرچه مراجعه به پزشک و مصرف داروها می‌تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند اما همواره راهکارهای ساده و در عین حال موثری برای حل این مشکل وجود دارد. در این مطلب به برخی از مواد غذایی که می‌تواند این مشکل را حل کند می‌پردازیم:

۱- آواکادو: این میوه سرشار از پتاسیم است. این عنصر سدیم بدن را تنظیم می‌کند و همین موضوع نقش مستقیمی در میزان آب بدن دارد. پتاسیم با تنظیم کارکرد درست بدن به جلوگیری از نفخ شکم کمک می‌کند.

۲- موز: این میوه یکی دیگر از منابع غنی از پتاسیم است. یک مطالعه بر روی زنان نشان داد مصرف موز پیش از وعده‌های غذایی به کاهش نفخ شکم آن‌ها کمک کرد. متخصصان می‌گویند این موضوع به این دلیل است که موز به باکتری‌های خاص دستگاه گوارش موادی را می‌رساند که به کاهش گاز تولید شده در شکم منجر می‌شود.

۳- کرفس: این گیاه به دلیل دارا بودن سطح بالایی از آب به حرکت بهتر مواد غذایی در طول دستگاه گوارش کمک کرده و میزان گاز تولید شده را در شکم کاهش می‌دهد. همچنین کرفس به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید باعث کاهش التهابات بدن به ویژه در دستگاه گوارش می‌شود.

۴- زردچوبه: این ادویه دارای ماده‌ای به نام کرکیومین است. مطالعات نشان داده است این ماده به تسکین سندرم روده تحریک پذیر کمک می‌کند. کرکیومین همچنین باعث التیام احساس ناخوشی در دستگاه گوارش، تنظیم فرآیند هضم غذا، و کاهش نفخ شکم می‌شود.

۵- نعنا: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد نعنا باعث ایجاد آرامش در ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شود. همین امر به حرکت گاز در طول دستگاه گوارش و خروج آسان آن کمک می‌کند. دمنوش نعنا و قرص حاوی عصاره این گیاه برای درمان نفخ شکم موثر است.

 زنجبیل، مارچوبه، رازیانه،  گوجه و  ماست حاوی مخمر بالا (کفیر) هم به کاهش نفخ شکم کمک می‌کنند.
برچسب ها: نفخ ، شکم ، ناطقان ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نفخ شکم ناطقان بدن دستگاه گوارش کاهش نفخ شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند