Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@16:57:31 GMT

از مدعی قطری تا کهنه‌کار ازبک

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۶۴۲

از مدعی قطری تا کهنه‌کار ازبک

تیم فوتبال سپاهان در سیزدهمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا حریفان سرسختی برای صعود از مرحله گروهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال سپاهان در سیزدهمین فصل حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا در گروهی نسبتاً سخت با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الدحیل قطر و التعاون عربستان هم گروه شده است. مسابقات دور گروهی این فصل از لیگ قهرمانان آسیا از روز پنجشنبه، هجدهم فروردین‌ماه آغاز می‌شود و سپاهان در اولین دیدار خود باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروری خواهیم داشت بر وضعیت کلی تیم‌های هم گروه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲:

پاختاکور؛ صدمین بازی مقابل سپاهان

تیم فوتبال پاختاکور که برای هفدهمین بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند پیش از این و در سال‌های دور دو بار تا مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرده است. این تیم در هشت حضور اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها یک بار موفق به صعود شده است؛ که مربوط به دو فصل پیش است، جایی که پس از حذف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی، برابر پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب این تیم شد. گفتنی است پاختاکور دو بار نیز در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است و از صعود به مرحله گروهی باز مانده است.

پاختاکور از حیث حضور یکی از تیم‌های با سابقه لیگ قهرمانان است و با ۱۶ حضور در رده ششم بیشترین حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. بازی با سپاهان صدمین دیدار پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا (مرحله گروهی به بعد) به شمار می‌رود، در ۹۹ بازی قبلی پاختاکور ۴۲ پیروزی، ۲۳ تساوی و ۳۴ شکست داشته است.

هدایت تیم فوتبال پاختاکور بر عهده اسلاوچه ووینسکی سرمربی اهل مقدونیه شمالی است. این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر ازبکستان که به تازگی آغاز شده است پس از چهار هفته با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. پاختاکور پرافتخارترین تیم لیگ ازبکستان با ۱۴ عنوان قهرمانی است و قهرمان سه دوره اخیر این رقابت‌ها نیز به شمار می‌رود.

الدحیل؛ شکست ناپذیر قطری

الدحیل که در گذشته با نام لخویا در مسابقات شرکت می‌کرد برای یازدهمین بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند. با وجود اینکه این تیم همواره از بازیکنان خارجی شناخته شده‌ای بهره می‌برد اما تنها سه بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بالاترین دستاورد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. الدحیل در سه فصل گذشته با استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم گروه بوده است و در ۶ رویارویی مقابل این تیم‌ها باختی نداشته است. الدحیل در دو فصل اخیر نتوانسته است از مرحله گروهی صعود کند.

رقابت‌های لیگ ستارگان قطر اخیراً به اتمام رسیده است و الدحیل رتبه دوم این رقابت‌ها را بدست آورد. آخرین قهرمانی الدحیل در لیگ به سه فصل پیش باز می‌گردد جایی که این تیم موفق شد برای هفتمین بار در لیگ ستارگان قطر به قهرمانی برسد.

الدحیل لیگ ستارگان را با سرمربی پرتغالی خود، لوئیس کاستور به اتمام رساند اما پس از آن با قطع همکاری با این سرمربی پرتغالی، با هرنان کرسپو، چهره شناخته شده آرژانتینی قرارداد بست تا با این مربی به رقابت‌های آسیایی بیاید.

التعاون؛ میزبان به دنبال خلق شگفتی

حریف عربستانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا که میزبان این گروه نیز به شمار می‌رود، پیش از این تنها دو بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است. التعاون یک بار موفق به صعود از دور گروهی شده است و در اولین مرحله بعد از دور گروهی یعنی مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است. در دو حضور قبلی التعاون در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و پرسپولیس هم گروهی این تیم بوده‌اند و چهار شکست حاصل کار تیم عربستانی مقابل تیم‌های ایرانی بوده است.

التعاون که با کسب رده چهارمی لیگ عربستان در فصل گذشته و به لطف عدم تأیید مجوز حرفه‌ای باشگاه الاتحاد جواز حضور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد پس از پیروزی مقابل الجیش سوریه موفق به صعود به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل شد. التعاون با وجود کسب رتبه‌ای خوب در لیگ و نایب قهرمانی جام حذفی در فصل گذشته اما در این فصل اوضاع مناسبی ندارد و در جدول ۱۶ تیمی لیگ عربستان در رده سیزدهم قرار دارد. این تیم با منطقه سقوط یعنی تیم پایین‌تر خود تنها یک امتیاز اختلاف دارد. التعاون افتخار خاصی در لیگ عربستان نداشته است و یک بار در سال ۲۰۱۹ موفق به قهرمانی در جام حذفی این کشور شده است هدایت التعاون عربستان بر عهده خوزه مانوئل گومز پرتغالی است.

کد خبر 566030

منبع: ایمنا

کلیدواژه: الدحیل پاختاکور ازبکستان التعاون عربستان سپاهان تیم فوتبال سپاهان لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا 2022 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لیگ قهرمانان آسیا شمار می رود رقابت های لیگ رقابت ها مرحله گروهی تیم فوتبال دور گروهی مرحله یک هم گروه تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید

تیمی که موفق به حذف ایران از صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک شده بود، به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و پاریس ۲۰۲۴ رسید.

به گزارش فارس، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به میزبانی قطر امروز ۲ بازی برگزار شد.

در اولین مسابقه تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی، شگفتی‌ساز این دوره رقابت‌ها رفت و در نهایت با برتری ۲ بر صفر موفق به حضور در فینال و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

حسین نورچائف و پراتاما آرهان(بازیکن حریف) برای ازبک‌ها گلزنی کردند تا این تیم که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی سال ۲۰۲۲ را دارد، برای اولین بار به المپیک صعود کند.

ازبکستان در مرحله مقدماتی موفق شد تیم ملی امید کشورمان را یک بر صفر شکست داده و مانع حضور شاگردان رضا عنایتی در جمع ۱۶ تیم مرحله نهایی انتخابي المپیک شود.

در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ژاپن و عراق در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفته‌اند که نیمه اول این بازی با برتری ۲ بر صفر سامورایی‌ها تمام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جام حذفی ایران؛ از درخشش کرمانی‌ها تا شکست‌ناپذیری مس رفسنجان
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در نبرد دوم «وستفالن»/ شانس بالای پاریس!
  • جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت
  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان