Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در سال جدید چه برنامه‌هایی را در سازمان امداد و نجات در دستور کار دارید؟»،سال جاری را سال نوسازی لجستیک و توسعه و ارتقای آموزش‌های تخصصی نام نهادیم.

وی ادامه داد:‌ در دو سه سال گذشته به علت کمبود اعتبارات و شیوع کرونا اتفاق خاصی نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت اندیشه ورزی شکل گرفته و برنامه یکسال آینده تدوین و برنامه 5 ساله نیز در حال تدوین است.همزمان با تدوین برنامه 7 ساله کشور نیازها و اولویت جمعیت را در آن می‌گنجانیم.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود:‌ اما آنچه هدف اصلی ماست نوسازی لجستیک و ارتقا آموزشی نیروهای امدادی و تعیین تکلیف یکسری نیروهای داوطلب است.

ولی پور اضافه کرد:‌ما یک وظیفه حاکمیتی داریم که دولت ما را مکلف کرده است و باید انجام دهیم و نمی‌توان انتظار داشت نیروی داوطلب این کار را انجام دهد. ما در شبانه روز از امدادگران داوطلب در پایگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ابراز کرد: این افراد در زمان حوادث در کنار ما قرار دارند و بیش از کارکنان حقوق بگیر هستند، اما فقط ما یک هزینه ایاب و ذهاب به آنها می‌دهیم؛ در نتیجه دنبال این هستیم تا کارهایی در این راستا صورت گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «تعداد نیروهای شاغل در سازمان امداد و نجات»، متذکر شد:‌حدود 55 هزار نیروی امداد گر و نجات گر آموزش دیده درجه بندی شده داریم که همگی داوطلب هستند. از این تعداد 20 هزار نفر در طول سال با ما همکاری مستمر دارند؛ ما بقی در حوادث بزرگ به ما می‌پیوندند.

 ولی پور خاطر نشان کرد: نیروی کادر و اختصاصی ما در پایگاه‌های امدادی در کل کشور 1684 نفر در کل کشور است و 567 پایگاه امدادی نیز داریم. ما بر اساس معیار، باید به ازای هر 40 کیلومتر یک پایگاه امدادی داشته باشیم؛ اگر بر این مبنا در نظر بگیریم 2108 پایگاه نیاز داریم، اما از این تعداد موجود، 126 پایگاه امدادی ساختمان ندارد و کانکس است و 1545 پایگاه امدادی کم داریم.

وی تصریح کرد: ما به ازای 567 پایگاه به 24 نیروی کادر در هر پایگاه نیاز داریم که در مجموع حدود 13 هزار نیروی کادر نیاز داریم که اکنون ما به تفاوت را به کمک داوطلبان انجام می‌دهیم و اکنون باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات داوطلبان سازمان امداد و نجات پایگاه امدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود