Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@14:52:10 GMT

آموزش حضوری مقطع کارشناسی‌ پلکانی است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۹۳۴

آموزش حضوری مقطع کارشناسی‌ پلکانی است

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آغاز پلکانی و مرحله‌ای آموزش حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی در ترم جاری، گفت: هیچ دانشگاهی اجازه ندارد برنامه‌ای برای بازگشت دانشجویان دوره کارشناسی به آموزش حضوری ارائه نکند.

دکتر قاسم عمو عابدینی در گفت و گو با ایران اکونومیست ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همه دانشگاههای کشور موظف هستند برای از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی برنامه ریزی های لازم را داشته‌باشند و اینطور نیست که دانشگاهی مایل به بازگشت این دانشجویان در سر کلاس های درس نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: برخی دانشگاه ها آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی را به صورت پلکانی آغاز می‌کنند اما اینطور نیست دانشگاهی نخواهد این دانشجویان آموزش حضوری داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: برنامه ریزی از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در حال حاضر انجام شده‌است اما دانشگاه ها این حق را دارند که نگران سلامت دانشجویان و اساتید باشند و اینکه دانشجویان به بهترین نحو بتوانند از ظرفیت آموزش حضوری استفاده کنند باید برنامه ریزی مناسبی از سوی دانشگاه ها انجام بگیرد.

عمو عابدینی یادآور شد: دانشجویان ورودی دو سال اخیر اصلا دانشگاه ندیده‌اند بنابراین باید دانشگاه ها برنامه ریزی های لازم برای شناساندن محیط دانشگاه به این دانشجویان را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بخشنامه ای به دانشگاه ها صادر کردیم که بر اساس آن همه مراکز موظف به از سرگیری آموزش حضوری هستند و ما برای مساعدت با دانشجویان تسهیلات مهمانی، حذف ترم و حذف درس را فراهم کردیم. حتی به دانشگاه ها این اختیار را دادیم برای دانشجویانی که مشکل دارند به طور مستقل تصمیم گیری کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت علوم ، بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه‌ها ، کرونا در ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه ها کرونا در ایران آموزش حضوری دانشجویان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه