Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:03:25 GMT

افزایش اهداکنندگان مستمر خون در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۹۴۹

افزایش اهداکنندگان مستمر خون در قزوین

دکتر مریم مدرسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در سال ۱۴۰۰، از مجموع اهداکنندگان خون در استان قزوین ۲۱ هزار و ۹۵۴ نفر اهداکننده مستمر بودند که این رقم در سال ۹۹، ۱۹ هزار و ۵۸۵ نفر بود.

وی با اشاره به رشد سن اهداکنندگان مستمر و لزوم ورود افراد جوان، اظهار داشت: از طریق برگزاری پویش های مختلف و ترویج فرهنگ اهدای خون در پی افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر خون در استان قزوین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان قزوین همچنین از رشد ۸.۴ اهدای خون در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال ۳۸ هزار و ۴۸۳ فقره خون گیری در مراکز اهدای خون این استان انجام شد که این رقم در سال ۹۹، ۳۵ هزار و ۴۸۹ مورد بود.

مدرسی همچنین از افزایش ۷.۴ درصدی مراجعات برای اهدای خون در استان قزوین در سال قبل خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۹ هزار و ۲۹۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که این رقم در سال ۹۹، ۴۵ هزار و ۸۴۸ نفر بود.

این مسوول با بیان اینکه نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی دائمی است، اظهار امیدواری کرد با فروکش کردن تب کرونا و واکسیناسیون عمومی، میزان اهدای خون در استان قزوین و کشور افزایش یابد.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران استان قزوین بهداشت و سلامت سازمان انتقال خون ايران استان قزوین بهداشت و سلامت خون در استان قزوین اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر