Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور گفت: دسترسی به موادمخدر و انواع آن هم سریع و هم آسان است و این روند سریع دسترسی به انواع موادمخدر در کشور ما و به خصوص در استان تهران به مرور رو به افزایش است.

حسین ذبحی رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته و به ویژه بعد از تصویب ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با موادمخدر در همه زمینه‌ها حتی اعتیاد و افزایش آلودگی معتادان، افزایش دسترسی نوجوانان‌ و جوانان ‌به موادمخدر و همچنین کاهش قیمت‌ها و سرعت و آسانی دسترسی به موادمخدر با افزایش روبرو بوده‌ایم و ما نگران موارد فوق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های دخیل در امر مقابله و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر است و باید یک مجموعه‌ای از اقدامات، آموزش‌ها،تنذیرها، مراقبت‌ها و بهره گرفتن از انجمن‌های حمایت از خانواده و توجه به روند حضور کودکان پس از مدرسه و فراغت در خانواده است.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در واقع آموزش و پرورش رابط خوب بین فرد دانش آموز با خانواده او است و باید در این پروسه تدابیر پیشگیرانه لازم را برنامه ریزی و اجرا کند.

ذبحی در ادامه یادآور شد: اینکه دسترسی به موادمخدر چند دقیقه باشد میزانش مهم نیست بلکه مهم حقیقت‌ وجودی این معضل است.

وی تاکید کرد: دسترسی به موادمخدر و انواع آن هم سریع و هم آسان است و این روند سریع دسترسی به انواع موادمخدر در کشور ما و به خصوص در استان تهران به مرور رو به افزایش است و این موضوعی است که نگرانی می‌آورد.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور همچنین اضافه کرد: آماری از اینکه تهیه و خرید موادمخدر در چند دقیقه امکان‌پذیر است ندارم و مسئله مهم این است که این دسترسی وجود دارد و روندی افزایشی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موادمخدر آموزش و پرورش اعتیاد دسترسی به موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است