Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حفر چاه عمیق، نیمه عمیق، احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب در محدوده‌ مطالعاتی بندان واقع در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تا پنج سال دیگر تمدید شد.

ممنوعیت حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیر زمینی در محدوده‌ مطالعاتی بندان به مدت پنج سال دیگر تا پنجم اسفند ۱۴۰۵ تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، براساس این اطلاعیه با توجه به نتایج مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، بهره‌برداری بیش از حد از منابع زیر زمینی و وقوع خشکسالی‌های مستمر باعث افت سطح آب زیر زمینی و کسری حجم مخزن محدوده مطالعاتی بندان شده است، از این رو به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیر زمینی در محدوده یادشده، به موجب ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب، ممنوعیت‌های مذکور از سوی وزارت نیرو اعمال می‌شود.

این مناطق از شمال از محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی هامون هیرمند، دورح و بندان در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقاط ارتفاعی ۱۳۰۸، ۲۱۳۸، ۲۵۱۸ (کوه باران) و ۲۳۷۱ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی علی‌آباد، سهل‌آباد و بندان تعیین شده است.

همچنین در ناحیه شرق از کوه پاترگی در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به کوه‌های ملکدون و چرمگو (نقطه ارتفاعی ۱۰۸۵) سپس به نقطه ارتفاعی ۱۳۸۹ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی هامون هیرمند، دورح و بندان محدود می‌شود.

از سمت جنوب نیز از محل تلاقی فوق در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقطه ارتفاعی ۱۳۴۲ و در ادامه در امتداد مرز مذکور به نقطه ارتفاعی ۴۸۲ و از آنجا تا کوه پاترگی تعیین شده است.

همچنین از سمت غرب از محل تلاقی فوق در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقاط ارتفاعی ۱۱۴۱ و ۱۳۷۴ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی بندان، علی‌آباد و هامون هیرمند به عنوان مناطق ممنوعه اعلام شده است.

پیش از این در سال جاری براساس اعلام وزارت نیرو حفر چاه عمیق، نیمه عمیق، احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب در محدوده‌ مطالعاتی گزیک آواز و محدوده‌ مطالعاتی دیهوک واقع در استان خراسان جنوبی تا پنج سال دیگر تمدید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای منطقه خراسان جنوبی وزارت نیرو سيستان و بلوچستان افزایش بهره برداری از منابع آب خراسان جنوبی زیر زمینی تمدید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان