Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با امضای «ولادیمیر پوتین»، محدودیت‌های صدور روادید روسیه برای شهروندان کشورهایی که مسکو آن‌ها را «غیردوست» می‌داند، از امروز اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) فرمانی را برای اعمال محدودیت‌های روادید برای شهروندان کشورهایی که مسکو آن‌ها را در واکنش به تحریم‌ها بر سر اوکراین، «غیردوست» می‌داند، امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، این فرمان که از دوشنبه (امروز) لازم الاجرا می‌شود، رژیم تسهیل شده صدور روادید روسیه را با برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین نروژ، سوئیس، دانمارک و ایسلند به حالت تعلیق درمی‌آورد.
طبق این گزارش، در این فرمان همچنین به وزارت خارجه روسیه و سایر نهادها دستور داده شده تا درباره اعمال محدودیت‌های ورود شخصی برای «اتباع خارجی و افراد بدون تابعیتی که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه، شهروندان یا اشخاص حقوقی آن انجام می‌دهند» تصمیم‌گیری کنند.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» هم در همین خصوص گزارش داد، پوتین، حکم اقدامات متقابل روسیه در زمینه صدور روادید برای هیأت‌ها و خبرنگاران کشورهای غیردوست را امضا کرد.
ماه گذشته، دولت روسیه فهرستی از کشورهای غیردوست از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلیس، کشورهای اتحادیه اروپا و اوکراین را تصویب کرد.
از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در 24 فوریه (پنجم اسفندماه)، آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.
همچنین، تنش دیپلماتیک میان مسکو با آمریکا و پایتخت‌های اروپایی افزایش یافته و اخیراً کشورهای اروپایی به اخراج گسترده دیپلمات‌های روسیه روی آورده‌اند؛ اقدامی که البته از سوی مسکو بی‌پاسخ نمانده است. مسکو همچنین به دنبال آن است که مبادلات گازی‌اش با کشورهای غیردوست با ارز ملی روسیه انجام شود.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند