Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک منبع امنیتی خبر داد که یک عنصر انتحاری خود را در جنوب موصل منفجر کرد و در پی آن، هشت نیروی ارتش زخمی شدند
به گزارش خبرگزاری آریا،یک منبع امنیتی بعد از ظهر امروز د,شنبه خبر داد که یک عنصر انتحاری خود را در «نویکیط» واقع در جنوب موصل منفجر کرده است.
این منبع به پایگاه خبری «ناس نیوز» گفت که این انتحاری، خود را در یک ایست‌وبازرسی متعلق به ارتش عراق منفجر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این انفجار، دو افسر زخمی و شش سرباز نیز زخمی شده‌اند.
در واکنش به این حمله انتحاری «شیروان الدوبردانی» نماینده استان نینوی هم گفت: «زمانی که مخالفت خود را با بازگشت خانواده‌های داعش از استانهای عراق به اردوگاههای جنوب موصل و سپس بازگشت آنان به محله‌های این شهر اعلام کردیم، نگرانیمان نیز بی‌علت نبود».
الدوبردانی تأکید کرد که این حمله انتحاری به ارتش عراق در جنوب موصل، صرفا «آغازی برای تروریسم علیه استان ما است».
در همین ارتباط، «عارف الحمامی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق، اخیرا از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور خبر داد.
الحمامی گفت که طرح بین‌المللی به رهبری آمریکا وجود دارد مبنی بر حمله به زندانهای عراق به ویژه زندانهای استان الانبار. به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از حمله به این زندانها، سرکرده‌های گروه تروریستی داعش فراری داده می‌شوند.
این نماینده عراقی با بیان اینکه برخی از مسئولان سیاسی عراق، مجری این طرح آمریکا خواهند بود، ادامه داد: «آمریکا و همپیمانان داخلی آن، در راستای متزلزل کردن نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد که از طریق حملات گروههای تروریستی و مشغول کردن الحشد الشعبی به این حملات، صورت خواهد گرفت».
وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی در برابر این طرحهای خبیثانه خواهند ایستاد و در راستای برقراری امنیت در داخل عراق و مرزهای این کشور، تلاش خواهند کرد تا از نفوذ عناصر تروریستی یا فراری دادن عناصر داعش از زندانهای عراقی به ویژه زندانهای «الرمادی» جلوگیری کنند.
این در حالی است که «عدی الخدران»یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح نیز گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از داعشی در مناطق مختلف عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، به خوبی هویداست.
وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاحهای پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».
این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در 90 درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق جنوب موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آنها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است.
گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است.
برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودرو‌ها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودرو‌های دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند.
شماری از نیرو‌های پلیس به همراه چندین آمبولانس و امدادگر به محل تمرین نظامیان اعزام شده اند.
خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیرو‌های ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند.
هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن