Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش گسترده اهالی جامعه به قرعه ایران در جام جهانی ثابت می کند که نبرد با دول متخاصم امریکا و انگلیس تا چه اندازه برای مردم ایران اهمیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر هفته گذشته با حضور ستاره هاس سرشناس فوتبال دنیا در در دوحه برگزار شد و در نهایت 29 تیم راه یافته به این رقابتها حریفان خود را شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه بندی جام جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:

گروه A: قطر – اکوادور – سنگال – هلند

گروه B: انگلیس – ایران – آمریکا – پلی آف 3 (برنده اسکاتلند و اوکراین/ولز)

گروه C: آرژانتین – عربستان – مکزیک – لهستان

گروه D: فرانسه – دانمارک – تونس – پلی آف یک (برنده استرالیا و امارات/پرو)

گروه E: اسپانیا – پلی آف 2 (برنده کاستاریکا و نیوزلند) – آلمان – ژاپن

گروه F: بلژیک – کانادا – مراکش – کرواسی

گروه G: برزیل – صربستان – سوئیس – کامرون

گروه H: پرتغال – غنا – اروگوئه – کره جنوبی

 

قابل پیش بینی بود که این قرعه جالب و جذاب واکنش گسترده فعالان فضای مجازی و حتی مسئولین را به همراه داشته باشد. همگروهی ایران با دو ابرقدرت که در تمام این سالها با ایران دچار چالش های سیاسی جدی و عمیقی بوده اند، همچون یک توفان فضای جامعه را درنوردید که بازخورد آن را در شبکه های اجتماعی شاهد بودیم.

 

*توفان در مجازی

همگروهی ایران با دو کشور آمریکا و انگلیس مورد توجه برخی از مقامات ارشد ایرانی قرار گرفته و بر اساس نوع ارتباط ایران با این دو کشور به خصوص آمریکا، تحلیل های طنزآمیزی در این ارتباط منتشر کردند.

سخنگوی دولت به هم گروهی ایران با آمریکا و انگلیس در جام جهانی قطر 2022 واکنش طنزی نشان داد و در توئیتی با هشتگ جام جهانی نوشت: «بنظرم ضروریه هرچه سریعتر سردار حاجی زاده و سردار آزمون یه جلسه همفکری با هم داشته باشند.»

وحید یامین پور معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در توییتی طنز به این قرعه واکنش نشان داد و با هشتگ جام جهانی نوشت: «وقتشه لایحه ادغام وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع هر چه زودتر به مجلس ارائه بشه.»

در همین ارتباط حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر که در مراسم قرعه کشی این مسابقات در دوحه حضور داشت، در صفحه توییتر خود نوشت:

«‏از آن گروه B تا این گروه  B

انگلیس، ایران، آمریکا و یکی از تیم‌های ولز، اسکاتلند و اوکراین»

منظور از گروه B  مورد اشاره سفیر ایران در قطر در این توییت اصطلاحی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان در سال ۱۳۹۸  در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز برای ائتلاف بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر  پیشین رژیم صهیونیستی)، محمد بن‌سلمان (ولیعهد سعودی)، جان بولتون (مشاور پیشین امنیت ملی دولت آمریکا) محمد بن زاید (ولیعهد امارات) به کار برد، ائتلافی که مخالف برجام است و بر طبل سیاست ایران هراسی در منطقه و جهان می کوبند.

در پایین توییت سفیر ایران در دوحه، سیدرسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه در مطلبی طنز و کنایه امیزی به همراه استیکر خنده نوشت: «‏‎چرا سفیر ما که در صحنه آرایی برای تعامل فوتبالی ایران و آمریکا و انگلیس و یک‌غربی دیگر بودند، متوجه این توطئه شوم نشدند؟ ایشان باید به کشور فرخوانده شوند مگر آن که فیفا کل بازیهای جام جهانی را از اول برگزار کند و بخاطر اصل تنوع فرهنگی برخی کشورها را بدون مسابقه به قطر دعوت کند.»

در پاسخ به مطلب سیدرسول موسوی، حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر هم نوشت «‏‎هر چه سید بگوید همان است... تازه بر اساس قرعه تیم چهارم هم قابل توجه بود، ولی عوض شد...»

 

همچنین تقریبا تمام اهالی فضای مجازی نیز به این قرعه پرداختند. قرار گرفتن ایران در گروهی که آمریکا و انگلستان هم در آن هستند بهانه ای شد تا کاربران فضای مجازی واکنش های طنزآمیز فراوانی به این اتفاق داشته باشند که برخی از آنها به شرح زیر است:

*خوبی این قرعه اینه کلی شعار آماده داریم‌

*به ما گفته بودن جام جهانیه، اما این که بیشتر شبیه جنگ جهانیه!

*یا می‌بریم یا شهید میشیم

*میگن هر کی از بازیکنان تیم ملی ما توی این گروه مصدوم بشه جانباز حساب میشه!

*بهترین کار اینه که تیم مذاکره کننده رو هم با تیم ملی بفرستن همونجا فوتبال تماشا کنن و صحبت کنن

*جام جهانى امسال رو باید بدن کویتی پور گزارش کنه

*افتادیم با استکبار قدیم و استکبار جدید

*به جای تولید مجدد یه آهنگ برای جام جهانی، "ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش" پلی کنید

 

این قرعه جذاب و جالب حتی واکنش رسانه های خارجی را نیز به همراه داشت و آنها نیز تحلیل های متفاوتی از همگورهی ایران با امریکا و انگلیس داشتند. گاردین در واکنش به هم‌گروهی ایران با آمریکا و انگلیس، این گروه را گروه دیپلماسی نامید و به این گروه واکنش نشان داد. این رسانه بعد از مشخص شدن تیم چهارم گروه که یکی از تیم‌های ولز، اسکاتلند و اوکراین خواهد بود، نوشت: گروه دوم جام جهانی کاملا پیچیده شد!"

 

*لگد زدن به توپ سیاست در زمین فوتبال

واکنش گسترده داخلی و خارجی به همگروهی ایران با امریکا و انگلیس در جام جهانی که حتی پای مسئولین عالیرتبه و سیاسی را وسط کشید دوباره این انگاره را ثابت کرد که سایه سیاست بر ورزش بیش از هر المان دیگری گسترده شده و این پدیده جذاب را تحت سیطره خود گرفته است. تقابل ایران با امریکا و انگلیس دو قدرت متخاصم دنیای سیاست که در 40 ساله اخیر چالش های عمیق و بزرگی با ایران داشته اند، توپ فوتبال را به زمین سیاست انداخت و نشان داد که برخلاف ادعای دول اروپایی که همیشه ورزش را عاری از سیاست می دانند، فوتبال و در کلیت ورزش آلوده به سیاست است و از آن هیچ گریزی نیست.

واکنش جامعه ایران به این قرعه نیز در حد انتظار بود و به اندازه ای این موج فضای جامعه را درنوردید که پای مسئولین و چهره های سیاسی را نیز وسط کشید تا آنها نیز به این ماجرا واکنش های متفاوتی نشان دهند. این ثابت می کند که نبرد با دول متخاصم امریکا و انگلیس تا چه اندازه برای مردم ایران اهمیت دارد و بدنه جامعه با آگاهی از ظلم و عداوتی که در طول این 4 دهه از سوی این دو کشور به ایران روا شده، به پیرنگ های این بازی فوتبال حساس است. بازی در جام جهانی و نبرد با امریکا و انگلیس تنها در همان 90 دقیقه خلاصه نمی شود. این تقابل آمیخته به سیاست، یک جنگ تمام عیار است؛ آنچه از دل جامعه بیرون می آید. فریاد 80 میلیون علیه محور شرارت!

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امریکا و انگلیس آمریکا و انگلیس سفیر ایران جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است