Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:18:23 GMT

برپایی ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۳۳۲۵

برپایی ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه یزد از برگزاری ویژه برنامه‌های ضیافت الهی ایام مبارک ماه رمضان در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «مجید کرمی» در این باره اظهار کرد: در بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان، برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که مراسم ترتیل‌خوانی در بیش از ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه  در ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: مراسم جزء خوانی به صورت زنده از شبکه استانی یزد هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در محل امامزاده سیدجعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان از برگزاری محافل انس با قرآن در تعدادی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان از سوی مبلغان بومی استان و مبلغان غیر بومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود.

وی افزود:  تفسیر قرآن کریم از سوی مفسرین اعزامی از قم و مفسرین بومی در هشت امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به این که نیات موقوفات افطاری اجرا می‌شود، عنوان کرد: از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط با  ماه مبارک رمضان در محل امامزادگان و اماکن مذهبی از قبیل مساجد و حسینیه‌ها اطعام و افطاری توزیع می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: برنامه‌های مختلفی از قبیل اطعام کریمانه به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در اکثر امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقاف و امور خيريه استان يزد ضیافت الهی ماه رمضان 1401 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود بقاع متبرکه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این دوره از رقابت ها از نوزدهم فروردین ماه سال جاری در سالن پینگ پنگ پنگ شهید خلیل الله بهرامی سمنان آغاز شد گفت: پس از پایان رقابت ها زهرا صادقی بر سکوی اول ایستاد و حانیه حمیدی عنوان دوم این رقابت ها را از آن خود کرد و خدیجه لقایی و معصومه رضایی عنوان سوم مشترک این رقابت ها را بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان