Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@08:31:50 GMT

تولید کلید حل مشکلات کشور است/ ضرورت تجاری‌سازی ایده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۳۴۰۷

تولید کلید حل مشکلات کشور است/ ضرورت تجاری‌سازی ایده‌ها

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: تولیدکلید حل مشکلات اقتصادی کشور است که می‌تواند ضمن رفع مشکلات اشتغال باعث افزایش درآمد و در نهایت باعث رفاه اجتماعی درجامعه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار در خصوص شعار سال در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: وارد قرن جدیدی شدیم، اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و تولید و حمایت از تولید تاکیدات زیادی داشته اند، سال 1400 نیز بحث حمایت از تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را داشتم و امسال نیز فرمودند: تولید کلید حل مشکلات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: تولید می تواند مهمترین مسائل اقتصادی کشور را حل کند و رشد اقتصادی و اشتغال ایجادکند و باعث افزایش درآمد سالانه شود و در نهایت باعث رفاه اجتماعی شود.

وی در ادامه با ییان اینکه در بحث تولید دانش بنیان و اشتغال زایی نکته جدیدی وجود دارد که باید تولید بر مبنی فناوری های داخلی شکل گیرد.

جوکار گفت: یعنی ایده ها و خلاقیت هایی که جوانان و دانش آموختگان ما دارند تجاری سازی شود و این فناوری در اختیار تولید قرار گیرد، که خود این موضوع می تواند اشتغالزایی ایجاد کند و باعث بالا رفتن غرور ملی شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه نباید تنها به واردات فناوری و سپس تولید اتکا کرد، گفت: تولید باید بر مبنای دانش بنیان باشد و اشتغالزایی کند بخصوص برای فارغ تحصیلان دانشگاهی، یک حرکت نو و جدید به سمت جلو خواهیم داشت که تولیدکنندگان باید پرچمدار آن باشد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند