Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:56:23 GMT

جشنواره بیدمشک در شان شهر ارومیه برگزار نشد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۳۴۵۴

جشنواره بیدمشک در شان شهر ارومیه برگزار نشد

گروه استان‌ها - برگزاری جشنواره بیدمشک در مجموعه‌ای درون سازمانی و بدون برنامه‌ریزی خاص و قابل توجه، موجب شده تا انتقاداتی به نحوه و زمان برگزاری این جشنواره وجود داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و در بحبوحه برنامه ریزی ها برای ماه رمضان و نیز بازگشت مسافران نوروزی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه اقدام به برگزاری جشنواره بیدمشک کرد که با وجود اهمیت این محصول برای ارومیه و نیز امکان بهره‌برداری های ویژه از چنین جشنواره‌ای، نه تنها خروجی خاصی نداشت بلکه حتی نتوانست آنطور که باید در انظار عمومی خود را نمایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره که در سالن همایش سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد، تنها به سخنرانی چند مسئول شهرداری و نیز برگزاری تعدادی غرفه عرضه محصولات ختم شد که همین امر نیز در بر دارنده انتقاداتی به نحوه برگزاری و البته هزینه کرد آن بود.

کج سلیقگی متولیان برگزاری این جشنواره موجب شد تا اتفاقی که می‌توانست یک اثر فاخر برای ارومیه و استان آذربایجان‌غربی به شمار رود، نهایتا کم‌ترین بازخورد مثبت از آن حاصل شود، به طوری‌که اکثریت اعضای شورای شهر در اعتراض به ضعف‌های اجرایی و نحوه برگزاری، در جریان این جشنواره نیز حضور نداشته باشند.

اگرچه نقد اصلی به همان اعضای شورای شهری وارد است که اجازه می‌دهند بیت المال برای هر برنامه کم کیفیتی هدر رود و کسی هم کَکَش نگزد! انگار نه انگار هزینه همین بریز و بپاش‌ها حق مردم است که هر سازمانی به راحتی به خودش اجازه می‌دهد ضعیف‌ترین برنامه‌ را از جیب بیت‌المال به انجام برساند.

نکته جالب تر ماجرا اینجاست که در جشنواره بیدمشکی که با توجه به کشاورزی بودن این محصول در حوزه کاری جهاد کشاورزی بوده و نیز با توجه شرایط گردشگری ایام نوروز در حوزه کاری میراث فرهنگی قرار داشت، هیچکدام از این ادارات متولی حضور نداشتند و به این ترتیب تنها متولی، میزبان، مجری و سخنرانان نیز از داخل شهرداری انتخاب شدند تا در نهایت به جشنواره‌ای درون سازمانی شبیه باشد.

در همین راستا، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: سازمان‌ها اجازه دارند بر اساس بودجه تعیین شده برای مناسبت‌های مختلف هزینه کنند اما نحوه اجرا و کیفیت برنامه‌ها مهم است و باید در شان مردم و شهر ارومیه باشد.

«رسول اصغرزاده» افزود: به نحوه‌ اجرای جشنواره بیدمشک نقد داشتم و به همان دلیل حضور پیدا نکردم. این جشنواره می‌توانست با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری کیفیت بالاتری داشته باشد و می‌توانستیم جشنواره را سطوح بالاتری معرفی کنیم که این اتفاق متاسفانه انجام نشد.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، در انتقاد از نحوه اطلاع رسانی انجام گرفته توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص این جشنواره، عنوان کرد: متاسفانه در اغلب بنرها حتی لوگوی شورای شهر و شهرداری را نیز درج نکرده بودند و همه این‌ها جزو نواقصات به شمار می‌رود که متولیان برگزاری باید دقت بیشتری داشته باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ارومیه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص محل برگزاری جشنواره بیدمشک، ابراز داشت: قصدمان این بود که جشنواره را در فضای باز برگزار کنیم اما به جهت احتمال بارش‌ها و رفاه حال همشهریان مقرر شد در محل سالن همایش سازمان برگزار شود.در فضای باز فرهنگسرا غرفه‌های بیدمشک برقرار و در سالن آمفی تئاتر نیز برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

«محمد نقی پور» افزود: با سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی همکاری مستقیم نداشتیم و صرفا در حد مشاوره از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کمک گرفته‌ایم، کلیه اقدامات بر عهده همکاران مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی بود. همچنین جهت اطلاع رسانی 20 بنر در اختیار داشتیم و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی سعی بر آن شد که ظرفیت‌ها و آیین محلی معرفی شود.

صادرات عرق بیدمشک از آذربایجان غربی از خلیج فارس تا قاره سبز +تصاویرآذربایجان غربی| جشنواره بیدمشک ابتدای سال 97 در ارومیه برگزار می‌شود

در پایان، انتظار می‌رود متولیان امر در برنامه ریزی و اجرای هر آنچه که می‌تواند ظرفیت‌های استانی را در سطح کلان کشوری معرفی کند، با هم‌افزایی دقیق‌تر و منسجم‌تر عمل کنند تا بازخورد مثبت حاصل شود وگرنه فعالیت‌های جزیره‌ای در نهایت بدون خروجی نامعلوم به حاشیه کشانده خواهند شد که این برای مرکز استان آذربایجان غربی با این وسعت از پتانسیل‌های بی‌بدیل آسیب جدی است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی جشنواره بیدمشک سازمان فرهنگی میراث فرهنگی شهر ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس اداره ورزش و جوانان سلماس گفت:این مسابقات  با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و فراهم کردن موقعیتی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و در کنار هم بودن خانواده‌ها برگزار می‌ شود.

اسماعیل پور گفت:  مقرر است مسابقات اسب‌دوانی و جشنواره شوی اسب شمالغرب کشور در آینده نزدیک در شهرستان سلماس برگزار شود.

او  افزود:  تمامی سوارکاران می‌توانند در این مسابقه و جشنواره شرکت و علاقمندان و خانواده‌ها نیز از آن دیدن کنند.

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد