Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی درباره جنگ روسیه-اوکراین تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این نشست که در دفتر ریاست جمهوری در آنکارا برگزار شد، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی درباره موضوعاتی از جمله سوریه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، رژیم صهیونیستی، امنیت انرژی، همکاری دفاعی و روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر کالین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار تاکید شد که مذاکرات روسیه-اوکراین که ۲۹ مارس سال جاری میلادی در استانبول برگزار شد، "تکان مثبتی به تلاش‌های صلح داد و ترکیه نقش مهمی در راستای پایان دادن به جنگ میان روسیه و اوکراین ایفا می‌کند."

ابراهیم کالین به معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: ترکیه قاطعانه به ابتکارعمل‌های دیپلماتیک خود برای تحقق یک آتش‌بس و باز کردن کریدورهای انسانی ادامه خواهد داد.

هر دو طرف همچنین رضایت خود را نسبت به اجرای مکانیسم استراتژیک ترکیه-آمریکا ابراز کرده و گفتند که این امر تاثیر مثبتی بر روند روابط دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه آمريكا حمله روسيه به اوكراين مذاکرات روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است