Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@17:05:26 GMT

جزئیات افزایش نرخنامه بیمه شخص ثالث

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۴۳۱۴

جزئیات افزایش نرخنامه بیمه شخص ثالث

جدول حق بیمه شخص ثالث انواع وسایل نقلیه اعلام شد که نشان می دهد هرکدام از انواع بیمه‌ها چقدر افزایش داشته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، تعرفه بیمه ثالث برای خودروهای پراید، پیکان و سمند برای سال ۱۴۰۱ از سوی شرکت‌های بیمه اعلام شد. با توجه به این که نرخ دیه کامل یک انسان امسال از سوی قوه قضاییه برای ماه‌های عادی ۶۰۰ میلیون تومان و برای ماه‌های حرام ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد، این نرخ دیه نسبت به سال گذشته از افزایش ۲۵ درصدی برخوردار شد، اما بیمه مرکزی نرخ بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه را نسبت به سال گذشته رشد ۲۱ درصدی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمترین و بیشترین حق بیمه مربوط به چه خودروهایی است؟

حداقل بیمه شخص ثالث مربوط به پراید،‌ پی کی و سمند ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان و حداکثر حق بیمه مربوط به اتوبوس ۴۴ نفره ۱۷ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان است.

بر این اساس حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۱ برای تعهدات بدنی(دیه) ۸ هزار میلیون ریال و تعهدات مالی ۲۰۰ میلیون ریال و با اعمال تخصیص کرونا اعلام شد.

خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث به چه کسانی توصیه می‌شود؟

الحاقیه بیمه شخص ثالث به‌زبان ساده اختلاف نرخ بیمه در قیاس با سال قبل است. با این حال دریافت آن در سال ۱۴۰۱ اجباری نیست. طبق قانون در تصادف‌هایی که خسارت از نوع جانی باشد، صندوق خسارت بدنی این مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

امسال نرخ دیه کامل در ماه‌های غیر حرام از ۴۸۰ به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و همین اختلاف ۱۲۰ میلیونی از محل صندوق خسارت‌های بدنی تامین می‌شود، اما در بحث خسارت‌های مالی شرایط تاحدودی فرق دارد.

ممکن است با داشتن بیمه‌نامه، یک تصادف ساده شما را متحمل ضرر چند میلیونی کند. اگر شما قبل از تعطیلات نوروز امسال و اعلام نرخ جدید دیه، بیمه شخص ثالث خریده باشید، نیازی به دریافت الحاقیه ندارید.

چون مابه‌ التفاوت دیه نسبت به سال قبل را صندوق خسارت‌های بدنی جبران می‌کند. یعنی بدون دریافت الحاقیه خسارت‌های جانی براساس دیه جدید پرداخت خواهد شد. اگر در تصادف‌ها، خسارت از نوع مالی باشد، شخص خسارت دیده می‌تواند با شکایت از شما همین اختلاف چهار میلیون تومانی را از جیبتان دریافت کند. به‌همین دلیل به بیمه‌گذار توصیه می‌شود مراقب الحاقیه بیمه شخص ثالث باشد.

تخفیف‌های بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ چطور محاسبه می‌شود؟

بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه اجباری است؛ اما تمامی شرکت‌ها موظف هستند درصورت استفاده نشدن از کوپن بیمه در مدت قرارداد، به بیمه‌گذار تخفیف بدهند.

طبق قانون جدید بیمه که از بهمن ۹۶ ابلاغ شده حداکثر تخفیف ۷۰ درصد است و این عدد برای سال چهاردهم لحاظ می‌شود. در جدول ذیل میزان تخفیف بیمه شخص ثالث بر اساس سوابق بیمه راننده ارائه شده است.

منبع: خراسان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1401 نرخ دیه در سال 1401 الحاقیه بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث میلیون تومان وسایل نقلیه اعلام شد حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته: در حال حاضر- فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه- به شرکت‌ها رسیده، موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینهء بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر