Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@19:15:13 GMT

مشاور مالیاتی شرکت های تولیدی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۴۴۸۸

مشاور مالیاتی شرکت های تولیدی چگونه است؟

شما به عنوان یک مشاور مالیاتی شرکت های تولیدی، فارغ از کاهش یا تخفیف 5%ی نسبت به مالیات تولیدکنندگان یا حتی فارغ از تبصره 7 ماده 105 قانون که می‌توانید با توجه به افزایش سود خالص از 1% تا 4% مالیات کمتری پرداخت کنید یا حتی 5% تخفیف خوش‌حسابی ماده 189، بهتر است ابتدا رویکردی نسبت به نحوه گزارشگری به سازمان امور مالیاتی داشته باشید تا به واسطه‌ی در نظر داشتن تمام جوانب قانونی و حسابداری، از جرائم مالیاتی به دور باشید و در مقابل از تخفیف های مالیاتی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دستیابی به نتیجه مطلوب و به منظور گزارشگری صحیح به سازمان امور مالیاتی لازم است نگاهی مبتنی بر ارائه گزارش به شریک تجاری داشته باشید که طبق قانون در 25% سود خالص شریک شماست. شما باید به نحوی گزارش خود را ارائه کنید که اگر به جای ایشان بودید، بعد از بررسی اطلاعات دریافتی در مقایسه با اطلاعات صنعت مشابه، مربوط بودن، صحت محاسبات و اتکای اسناد و مدارک مربوط به شرکت جای ایرادی نمی‌دیدید.

ما در این مقاله سعی کردیم با استفاده از تجربیات موسسه مالیاتی دادیس، مطالب را با توجه به دغدغه کارفرمایان به خدمت شما ارائه کنیم. به طور کلی گزارشگری مستلزم این است که خودمان را در جایگاه دریافت‌کنندگان اطلاعات قرار بدهیم و اسناد و مدارک یا گزارش خود را به نحوی ویرایش کنیم تا شرایط مناسبی برای تصمیم‌گیری کاربران درون سازمانی و برون سازمانی فراهم شود.

حسابداری مالیاتی شرکت های تولیدی

یکی از وظایف مهم حسابداران برای ارائه گزارش به مدیریت در شرکت های تولیدی به عنوان گزارشگری درون‌سازمانی برای تصمیم‌گیری مدیران و حسابداری مالیاتی شرکت های تولیدی و به عنوان گزارشگری برون‌سازمانی به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص سود و زیان حاصله است. گزارشگری در شرکت های تولیدی در ابتدا مستلزم تعریف صحیحی از اندازه‌گیری و کنترل بهای تمام شده محصول است که با بررسی و ایجاد تناسب بین عواملی همچون هزینه حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم، موجودی مواد و کالا، سربار مستقیم و غیر مستقیم برای قیمت‌گذاری نهایی و منطقی یا به دست آوردن بهای تمام شده کالای آماده برای فروش و کالای فروش رفته است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به منظور نظارت و ارائه راه حل برای رفع ایرادات گزارشگری با یک مشاور مالیاتی از موسسه مالیاتی دادیس به آدرس وب سایت dadis.ir در ارتباط باشید. 

در نتیجه در ابتدای تولید یا در شروع سال مالی باید بتوانیم با رویکری مبتنی بر گزارشگری و تصمیم‌گیری مدیران و در همین راستا با اطلاع از نحوه‌ی ارائه گزارشگری مبتنی بر خواسته‌ی سازمان امور مالیاتی گام به گام در مسیر صحیحی حرکت کنیم. به عبارتی اگر ما بدانیم که مشتری چه محصولی از ما می‌خواهد، منطبق با خواست و سلیقه ایشان کالا را تولید می‌کنیم. در یک شرکت تولیدی، مدیران، سهامداران و سازمان امور مالیاتی در حکم مشتری هستند که کالای تحت عنوان صورت های مالی اساسی برای تصمیم‌گیری، قضاوت و سود و زیان‌سنجی دریافت می‌کنند. 

در صورتی که هزینه های واقع شده فاقد اسناد و مدارک باشند، این امکان برای شما وجود دارد که در یادداشت‌های توضیحی بر اساس تشریح چرخه فعالیت یا چرخه عملیاتی محرز گردند و مورد بررسی و قبول ممیز مالیاتی قرار بگیرند. البته که تشریح چرخه فعالیت با اعداد و ارقام قابل استعلام است و به هیچ وجه به‌معنی شکایت از اوضاع نابسامان اقتصادی نیست؛ چراکه شکایت از اوضاع نابسامان صرفاً باعث گمراهی ممیز مالیاتی یا سایر استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی می‌گردد.

تغییر قوانین مربوط به تولید در سال 1401

در قانون بودجه موصوب سال 1401 بعنوان یک قانون مؤخر و لازم الاجرا قید شد، تولید کنندگانی که کالاهایی شامل پسماند قابل بازیافت را تولید می‌کنند، چنانچه آن کالاهای پسماند را بازیافت نمایند، مشمول مالیات نمی‌شوند. ولی چنانچه اقدامی برای بازیافت پسماند ایجاد شده از کالاهای تولیدی نکنند، مشمول یک در هزار ارزش کالای بازیافتی به عنوان عوارض می‌شوند.

نحوه رسیدگی ممیز مالیاتی در شرکت های تولیدی

برای رسیدگی ممیز مالیاتی در شرکت های تولیدی باید این اسناد و مدارک را آماده کنیم. لازم است برای رفع ابهام در رسیدگی تمام موارد ارائه‌شده از سوی مؤدی و گزارش‌ها یا اسناد و مدارکی که از نظر ممیز مالیاتی ارائه نشده است، به تفکیک و با جزئیات در صورت مجلس قید گردد.

1- دفاتر قانونی پلمپ تحریر شده ارائه شد. 
2- اسناد و مدارک درآمدی، فروش یا ارائه خدمات از شماره ... تا شماره ... ارائه شد.
3- صورت حساب‌های بانکی به همراه صورت مغایرت بانکی که لازم است به تفکیک در صورت مجلس قید گردد و در این صورت در رسیدگی‌های بعدی به تراکنش های بانکی سازمان به این شماره حساب‌ها ورود پیدا نمی‌کند.
4- تصویر صورت وضعیت ارسالی در شرکت های پیمانکاری و صورت هزینه ها و خرید مربوط به صورت وضعیت و پیمان ارائه شد.
5- تصویر کلیه اوراق سبز گمرکی به همراه فاکتور فروش خارجی یا اینویس به انضمام پکینگ لیست و تأمین‌کننده ارز شما که این موارد باید با یکدیگر به لحاظ مقداری و ارزی یکسان باشند. ارز مصرفی در اظهارنامه قید شده است که به همراه محل مصرف ارز به تفکیک ارائه گردد و نتیجه واردات صورت گرفته با بارنامه‌های گمرک و مقصد نهایی در محل شما تطابق داشته باشد.
6- صورت معاملات فصلی ارائه شده در اسناد و مدارک ارائه شده مشخص گردد.
7- اسناد و مدارک خرید رسمی که به عنوان اعتبار مالیاتی ارائه شده و اسناد هزینه‌ای ارائه شد.
8- تراز آزمایشی چهار ستونی در تمام سطوح حساب، گردش حساب درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی، گردش حساب ارزش افزوده به تفکیک هر فصل بهار، تابستان، پائیز و زمستان در سال مورد رسیدگی و تصویر اولین و آخرین فاکتور های فروش یا ارائه خدمات.
9- گردش موجودی مواد و کالا و مصرف مواد و بهای تمام شده هر محصول به صورت تفکیکی و تجمیعی به همراه موجودی کالای پایان دوره ارائه شد.
10- تراز آزمایشی سالیانه قبل و بعد از بستن حساب‌های موقت ارائه شد.
11- گردش حساب سود و زیان انباشته و حساب تعدیلات. 
12- اظهارنامه عملکرد و گزارش حسابرسی به همراه تصویر آخرین برگ تشخیص عملکرد.
13- ارائه مجوزهای مربوطه و صورت‌جلسات و مصوبات هیئت‌مدیره ارائه شد.

شایان ذکر است هیچ منعی برای اینکه مسئول رسیدگی‌کننده اسناد و مدارک و دفاتر را به امانت دریافت کند، وجود ندارد، اما شما موظفید رسید اسناد و مدارک دریافتی را از مسئول رسیدگی‌کننده دریافت کنید؛ ایشان عهده‌دار عودت اسناد و مدارک باشند.

حسابداری شرکت های تولیدی 

شرکت های تولیدی باید به بازدهی هر یک از اجزای ترازنامه توجه داشته باشند؛ به این صورت که هر یک از کالاهای موجود در انبار چه سهمی از فروش و سودآوری را دارد و هر یک از دارایی‌های ثابت از جمله دارایی‌های منقول و غیر منقول چه سهمی از گردش مالی (ایجاد ارزش افزوده) یا چرخه عملیاتی (خرید، تولید، فروش، سود عملیاتی) دارند. به این منظور شما برای تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل نیاز به حسابداری مالی یا به صورت دقیق‌تر حسابداری صنعتی دارید و برای گزارش‌هایی که سیاست‌های پیش‌روی سازمان را مشخص می‌نماید، به واحد مدیریت بودجه‌بندی عملیاتی برای تجزیه و تحلیل و ارائه راه‌حل‌ یا راهکارهای مختلف برای تصمیم‌گیری نیاز دارید تا از هدررفت بودجه و زمان نیروی انسانی در واحد تولید و واحد اداری، بهینه‌سازی چرخه تولید برای مصرف انرژی بهینه و از ایجاد هزینه‌های زائد یا ضایعات جلوگیری کنید. در نتیجه‌ی این فرایند شما می‌توانید در گردش سرمایه‌، وجه نقد و روش‌های تأمین مالی کارآمد باشید تا از خطرات پیش رو در امان بمانید.

جمع بندی 

در پایان گزارش، باید توجه شما را به این نکته جلب کنم که پیچیدگی هر یک از تخصص‌های حسابداری مالی، حسابداری صنعتی و مدیریت بودجه و حسابداری مالیاتی شرکت های تولیدی ایجاب می‌کند که از هریک از متخصصین این حوزه با توجه به نیاز واحد تولید بهره‌مند شوید و هیچ‌گاه این توقع را نداشته باشید که یک مدیر مالی توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای قانونی و استراتژیک را دارد. به عبارتی هیچ یک از مدیران مالی این امکان را ندارند که در طول دوران حرفه‌ای و تخصصی از تمام فنون قانونی و تحلیلی برای تصمیم‌گیری غنی باشند؛ بدین ترتیب ایجاب می‌کند که با رویکردی مشاور محور از ظرفیت متخصصین امور با پرداخت حداقل حق‌الزحمه به عنوان مشاور استفاده کنید. در خصوص حوزه مالیاتی ما به شما یک نهاد مالیاتی با عنوان موسسه مالیاتی دادیس را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با کارشناسان این مجموعه با شماره تماس 09121966291 در ارتباط باشید و نسبت به اعتبارسنجی تصمیمات قانونی خود با توجه به تغییرات روزانه قوانین مستمر و قوانین مؤخر اطمینان حاصل بفرمائید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سوم رمضان مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی ممیز مالیاتی رپرتاژ آگهی ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سوم رمضان قیمت گوشی مالیاتی شرکت های تولیدی سازمان امور مالیاتی شرکت های تولیدی برای تصمیم گیری حسابداری مالی اسناد و مدارک ممیز مالیاتی ارائه شده ارائه شد ی ارائه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بحق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی است.
وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. 
فلاحتی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحد‌های تولیدی استان تاسیس شده و این در حالی است که در ۳۱ سال گذشته در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه اندازی شد که برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد ضعف قانون و خلا قانونی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه شخصی نماینده کارگر می‌شود ولی در برخی از مواقع با ترس و لرز از اخراج باید خواسته‌های کارگران را دنبال کند یک ضعف قانونی است. نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا در صورتی که کارگری به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی حق اخراج او را نداشته باشد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به چهار هزار و ۹۹۱ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و یک هزار و ۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است. همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته است و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران بنده بر تمامی امور نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

فلاحتی با اشاره به وظایف کمیته رصد گفت: هفته‌ای دو بار به واحد‌های تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی و یا اعتراضاتی که توسط مراجعین صورت می‌گیرد پرونده‌های شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد