Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@12:38:42 GMT

صفر تا 100 ارز دیجیتال بیت کوین به زبان ساده

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۴۵۴۲

صفر تا 100 ارز دیجیتال بیت کوین به زبان ساده

به طورکلی بحث درباره بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین این روزها جهانی شده است. بانک سنگاپور بر این باور است که این ارز 12 ساله می‌تواند جایگزین طلا به عنوان ذخیره ارزش آن شود؛ با این حال، در ماه اکتبر، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در مورد غیرقابل پیش بینی بودن بیت کوین هشدار داد و گفت که بیت کوین او را بسیار عصبی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود صحبت‌های بسیار درباره این ارز دیجیتال اگر با فضای کریپتوکارنسی آشنا نباشید، بی شک از خود می‌پرسید که بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه این گزارش قصد داریم که به این پرسش پاسخ بدهیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین که اغلب به عنوان یک ارز دیجیتال معرفی می‌شود، نوعی پول مجازی است، به عبارت ساده تر می‌توان گفت که بیت کوین مانند یک نسخه آنلاین پول نقد است. شما می‌توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات به صورت آنلاین استفاده کنید، اما بسیاری از کسب و کارها  در سراسر دنیا هنوز بیت کوین را قبول نمی‌کنند و جالب است بدانید حتی برخی کشورها بیت کوین را به طور کلی ممنوع اعلام کرده‌اند.

با این حال، برخی از شرکت‌ها شروع به خرید این ارز دیجیتال و پشتیبانی و حمایت از آن در کسب و کار خود کرده اند، به عنوان مثال، در اکتبر سال گذشته، سرویس پرداخت آنلاین، PayPal، اعلام کرد که به مشتریان خود اجازه خرید و فروش بیت کوین را می‌دهد.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

هر یک واحد بیت کوین در اصل یک فایل کامپیوتری است که در یک برنامه یا کیف پول دیجیتال در رایانه شخصی و یا تلفن‌های هوشمند ذخیره می‌شود. مردم می‌توانند این ارز دیجیتالی را از طریق کیف پول برای یک دیگر ارسال کنند. تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال در یک دفتر کل عمومی به نام بلاک چین تایید و ثبت می‌گردد. این ویژگی امکان ردیابی تاریخ تمام تراکنش‌های بیت کوین را فراهم می‌کند، به علاوه وجود ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین مشکل دوبار خرج کردن پول را هم حل می‌کند.

نحوه دریافت بیت کوین (BTC)

به طور کلی سه راه برای دریافت بیت کوین یا هر ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه ور به صورت لیستی به شما آنها را معرفی می‌کنیم:

خرید بیت کوین با استفاده از پول رایج فروش کالا و دریافت بیت کوین ساخت بیت کوین یا به اصلاح ماین کردن جدیدترین واحدهای بیت کوین چگونه ایجاد می‌شوند؟

ارز دیجیتال بیت کوین برپایه تکنولوژی جدیدی به نام بلاک چین ایجاد شده است، واحدهای جدید بیت کوین از طریق رایانه‌های قدرتمندی که قادر به پردازش تراکنش‌های بلاک چین و ساخت بلاک‌های جدید باشند، تولید می‌شود. این رایانه‌ها برق مصرفی بالایی دارند و از این رو راه اندازی و استفاده از آنها برای استخراج بیت کوین هزینه زیادی را به همراه دارد، اما در عوض هر ماینر به ازای حل معادلات و ساخت بلاک جدید در بلاک چین به صاحبان خود پاداشی در قالب ارزی که در حال استخراج آن (در این مثال استخراج بیت کوین) می‌باشند را اعطا میکند.

اما روند ماین کردن بیت کوین و حل معادلات ریاضی با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود و در حال حاضر ممکن است سالها طول بکشید تا از استخراج بیت کوین یک واحد BTC به دست بیاید.

دلیل ارزشمند بودن بیت کوین

اصلی ترین دلیل ازشمند بودن ارز دیجیتال بیت کوین، باور داشتن مردم به آن است. اگر به موجودی‌های ارزشمند دیگری از جمله طلا و الماس نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که دلیل ارزشمند بودن آنها باور مردم به آنها و کمیاب بودنشان است. از آنجایی که بیت کوین عرضه محدودی دارد و تعداد کل بیت کوین‌های موجود از 21 میلیون فراتر نخواهد رفت از این رو میتوان فاکتور کمیاب بودن را هم جزو دلایل ارزشمند بودن بیت کوین به حساب آورد. بنابراین بیت کوین ارزشمند است، زیرا مردم مایلند آن را با کالاها و خدمات واقعی و حتی پول نقد مبادله کنند.

چرا بیت کوین میخریم؟

یکی از دلایلی که مردم تمایل به خرید بیت کوین دارند است که توسط هیچ دولت یا بانکی کنترل نمی‌شود، به علاوه میتوانند بیت کوین‌های خود را نسبتا ناشناس خرج کنند. با وجود اینکه تمام تراکنش‌ها در بلاک چین ثبت می‌شود، اما هیچکس دقیق نمی‌داند که هریک از دیتا و شماره‌های ثبت شده دقیقا برای چه کسی است؟ مگر اینکه فرد آدرس تراکنش‌های خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهد.

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان در ژانویه 2021، در یک گفتگوی آنلاین با کاربران اعلام کرد که از حامیان بزرگ بیت کوین است و حتی تا جایی پیش رفت که بیوگرافی توییتر خود را به «#bitcoin» تغییر داد. همانطور که در ابتدای این گزارش ذکر کردیم، آقای ایلان ماسک در سال‌های اخیر بارها حمایت خود را از ارزهای آنلاین نشان داده و به دلیل ثروت و نفوذ شخصی خود باعث تحرکات عمده در ارزش‌ آنها شده است.

آیا بیت کوین امن است؟

هر تراکنشی که به واسطه بیت کوین انجام میشود، به‌صورت عمومی ثبت می‌گردد، بنابراین کپی کردن بیت‌کوین، ساختن بیت‌کوین‌های جعلی یا خرج کردن دارایی که مالک آن نیستید، بسیار دشوار است. ممکن است کیف پول ارز دیجیتال خود را گم یا بیت کوین‌های خود را حذف کنید و آنها را برای همیشه از دست بدهید. همچنین تاکنون سرقت‌هایی هم از وب سایت های کریپتویی صورت گرفته است اما به شما این امکان را می‌دهند که بیت کوین‌های خود را از راه دور ذخیره کنید.

ارزش و قیمت بیت کوین از زمان ایجاد آن در سال 2009 در طول سال‌ها بالا و پایین شده و نوسانات زیادی را تجربه کرده است؛ بنابراین برخی از افراد معقد هستند که تبدیل پول واقعی خود به بیت کوین بی‌خطر نیست. حتی این نگرانی توسط اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در اکتبر 2020 هم بیان شد. بنابراین قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال حتما تحقیقات کافی را انجام دهید.

کد خبر 1618649

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال بیت کوین بیت کوین تراکنش ها بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • گل کوین دی بروین به برایتون (برایتون 0-1 منچسترسیتی)