Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@19:44:11 GMT

طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی محدودیت می‌آورد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۴۶۰۲

طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی محدودیت می‌آورد؟

عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی با بیان اینکه این طرح محدودیتی ایجاد نخواهد کرد، گفت: مجلس بخشی از وظایف حاکمیتی را به مردم خواهد سپرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ کلیات طرح پرحرف و حدیث موسوم به طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی‌کننده این طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۸ رأی موافق اعضای کمیسیون همراه شد، حتی پیش از برگزاری جلسه هم برخی نمایندگان همچون نوری غزلجه نسبت به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک فصل بررسی بودجه ۱۴۰۱ انتقاد داشتند، پس از انتشار خبر تصویب کلیات طرح در کمیسیون نیز واکنش‌ها و حواشی رسمی و غیررسمی زیادی در رسانه‌های داخلی، خارجی و پلتفرم‌های فضای مجازی منتشر شد، برخی اظهارنظرهای فنی و کارشناسی ارائه کردند، برخی از لزوم مهاجرت اجباری گفتند و برخی هم در پلتفرمی همچون توئیتر این تصمیم مجلس را دستمایه طنز و شوخی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال که مرتباً اخبار و واکنش‌ها با هشتگ صیانت در حال انتشار و نقد و بررسی‌های و تحلیل‌های رسمی و غیررسمی در هر کوی و برزنی به اوج خود رسیده بود. شب همان روز، نامه‌ای از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی منتشر شد و در آن رأی‌گیری کلیات طرح دارای ایرادات فنی و قانونی عنوان شد.   سرنوشت طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی چه می‌شود؟   حال این سؤال مطرح است که با توجه به این اظهارنظر معاونت قوانین مجلس قرار است سرنوشت این طرح با تمام اصلاحات و تغییراتی که تا کنون داشته، به کدام سمت و سو کشیده می‌شود.   عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در این باره به خبرنگار تهران‌نیوز گفت: طرح قانونی شدن طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی برعهده مجلس است و حال که مجلس این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک بررسی‌کننده این طرح ارجاع داده باید منتظر ماند و نظر نهایی این کمیسیون را مورد بررسی قرار داد.   لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه ممکن است بهارستان‌نشینان به این نتیجه برسند که طرح در صحن مورد بررسی قرار بگیرد، عنوان کرد: از سوی دیگر تصویب طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی مورد تردید است و تا زمانی‌که قانون نشده، نمی‌توان با قطعیت درباره این طرح اظهارنظر کرد.   مسیر اینترنت ملی با طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی هموار می‌شود؟   وی با بیان اینکه این طرح در معرض دید مردم قرار دارد و درصورتی‌که ایراد یا اشکالی در این طرح وجود دارد در کمیسیون مشترک این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مردم می‌توانند نظر خود را درباره طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی ارائه کنند تا قانون کم‌خطاتر ، دقیق‌تر و کم‌اشتباه‌تر درباره این طرح تصمیم بگیرد.   عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که با تصویب این طرح شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی تحقق می‌یابد؟ بیان کرد: این طرح در اختیار مردم است و با مطالعه آن می‌توانند نظر نهایی خود را بگویند و تحقق اینترنت ملی هم در راستای نظر نهایی مردم است.   سیاهکلی تصریح کرد: در حقیقت بخش‌هایی از وظایف مردم را در حوزه فضای مجازی به مردم خواهیم سپرد؛ اکنون نظارت ۱۰۰ درصد حاکمیتی است و این طرح دنبال آن است که بخشی از وظایف حاکمیتی را به مردم بسپارد.   وی درباره اینکه بسیاری از مردم در بستر فضای مجازی اشتغال دارند و نگران هستند که ممکن است با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اشتغال آنان به خطر بیفتد، یادآور شد: افرادی که در بستر فضای مجازی مشغول فعالیت هستند ابتدا طرح را مطالعه کنند و سپس درباره محدودیت‌ها صحبت کنند و در صورتی که محدودیتی برای اشتغال در فضای مجازی ایجاد شود، قطعاً این محدودیت از قانون حذف می‌شود.   عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح تنظیم‌گری مقررات فضای مجازی متذکر شد: این طرح مشکلی برای اشتغال مردم در فضای مجازی ایجاد نخواهد کرد و ممکن است فردی عنوان کند که بخشی از طرح محدودیت ایجاد می‌کند، در حالی‌ که هنوز قانون نشده است.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون مشترک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود