Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@01:32:35 GMT

تعویق تصمیم دادگاه عالی پاکستان درباره سرنوشت عمران خان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۴۹۵۶

تعویق تصمیم دادگاه عالی پاکستان درباره سرنوشت عمران خان

دادگاه عالی پاکستان صدور حکم درباره سرنوشت عمران خان و اینکه آیا انحلال پارلمان این کشور مغایر قانون اساسی بوده است را به تاخیر انداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روز گذشته دادگاه عالی پاکستان برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت عمران خان و انحلال جنجالی پارلمان این کشور تشکیل جلسه داد اما آنطور که انتظار می‌رفت طی این جلسه حکمی صادر نشد تا آشفتگی سیاسی پاکستان همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «داون نیوز»، «عمر عطا بندیال» رئیس دادگستری پاکستان از اپوزیسیون دولت خواست تا توضیح دهد و دیوان عالی را متقاعد کند که چرا حکم 3 آوریل «قاسم سوری» معاون رئیس پارلمان پاکستان درباره قطعنامه عدم اعتماد به عمران خان نخست وزیر این کشور غیرقانونی بوده است.

«منیب اختر» از قضات دادگاه عالی پاکستان نیز در این نشست اظهارداشت که براساس قوانین پارلمان نایب رئیس با جلوگیری از رأی گیری درباره عدم اعتماد به عمران خان از صلاحیت خود فراتر رفته است.

گزارش افزود که رسیدگی به این پرونده به امروز (سه‌شنبه 16 فروردین) موکول شده تا «رضا ربانی» سناتور حزب مردم پاکستان و «مخدوم علی خان» مشاور ارشد استدلال‌های خود را ارائه کنند و دادگاه احتمالاً امروز تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

گزینه عمران خان برای پست نخست وزیری موقت پاکستان کیست؟حزب مردم پاکستان: دادگاه عالی کودتای عمران‌خان را متوقف کنددادگاه عالی پاکستان درباره انحلال جنجالی پارلمان تصمیم نهایی را می‌گیرد

«گاردین» نیز در گزارشی نوشت که رئیس دادگستری پاکستان در این نشست تاکید کرده است که باید بطور کامل صحبت‌های هر دو طرف را بشنود، بنابراین باوجود درخواست اپوزیسیون از صدور حکم در روز گذشته خودداری کرد.

«بابر اعوان» وکیل حزب تحریک انصاف پاکستان نیز در این نشست به قضات گفت: عمران خان از من خواسته است تا از شما بخواهم که ما آماده حضور در انتخابات هستیم».

این اظهارات وی اما باتوبیخ دادگاه روبرو شد که پاسخ داد: دادگاه فقط حکم رئیس پارلمان را بررسی می‌کند، نه اظهارات سیاسی.

«نصرت جاوید» کارشناس مسایل سیاسی درباره تاخیر دادگاه عالی برای صدور حکم در این باره گفت: در صورتی که دادگاه فکر می‌کرد قانون اساسی نقض شده است، سریعاً در این باره حکم می‌داد؛ بنابراین انتظار ندارم که هیچ تصمیم منفی علیه تصمیم روز یکشنبه عمران خان برای انحلال پارلمان اتخاذ شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان دادگاه عالی پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی