Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی را مصوب کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 فروردین) قوه مقننه کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی را با 199 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در صحن علنی مصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله عباسپور در تشریح گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی گفت: این طرح دارای مواد متعددی است که با اصطلاحات، دستگاه های مشمول، سیاستگذاری ها، راهبردهای کلان و... پرداخته است.

وی تصریح کرد: امروزه برای مدیریت کشور، شهرداری، مسائل اقتصادی و به طور کلی امور زندگی باید از شیوه های نوین و یکپارچه سازی شده داده ها و اطلاعات ملی بهره ببریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز دیگر نمی توان کشور را به شیوه های سنتی اداره کرد، لذا اهمیت طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی بسیار مشهود است.

نماینده بوئین زهرادر مجلس اظهار کرد: در بحث یکگارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی، افزایش قدرت حکمرانی و حاکمیت به میان می آید، لذا برای گسترش تبادل داده میان دستگاه های مشمول قانون ضرورت یکپارچه سازی بیش از پیش مشهود می شود.

عباسپور گفت: اگر بخواهیم برنامه ای برای کشور داشته باشیم، باید به سمت یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی حرکت کنیم. امروزه پایگاه های داده و اطلاعات متعددی در کشور وجود دارد، اما به دلیل یکپارچه نبودن آنها نمی توان نیازهای کشور را به طور صحیح و به موقع برطرف کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است

دریافت 10 MB کد خبر 6097310

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ