Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: در طرح ویژه نوروزی، علاوه بر امدادرسانی به ۶۰۳ حادثه دیده، توسط جوانان هلال‌احمر به ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه شد.

حسین درویشی سه‌شنبه ۱۶ فرودین در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۷۳ فقره حادثه اعلام شده به هلال‌احمر فارس در طول اجرای طرح نوروزی، ۱۰۶ مورد تصادف جاده‌ای، ۱۶ مورد تصادف شهری، ۲۵ مورد حادثه کوهستان، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۲ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع و ۲۱ مورد نیز در قالب خدمات حضوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طی حوادث مختلف اعلامی به هلال احمر فارس، ۶۰۳ تن دچار مصدومیت شدند، گفت: از این تعداد ۴۹۸ نفر در جاده، ۵۳ نفر در کوهستان، ۲ مورد در حادثه زلزله، یک نفر در آتش سوزی جنگل و مرتع و ۲۲ مورد در حوادث شهری دچار حادثه شده و البته ۲۵ نفر از خدمات حضوری و ۲ تن نیز از خدمات مناسبتی بهره‌مند شدند.

به گفته این مقام مسئول، در مجموع این حوادث ۱۰۳ تن نجات یافتند که ۸۳ تن توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۲۰ تن نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس عنوان کرد: ۱۸۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث و به کارگیری ۱۲۴ دستگاه آمبولانس استفاده شد.

درویشی گفت: ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی از خدمات بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان در فارس بهره‌مند شدند که ۲۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این طرح اطلاع رسانی و آموزش کرونا دریافت کردند.

او اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۹۰۰ مسافر نیز از خدمات اطلاع رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز، ۴۱ هزار و ۸۰۲ مسافر از خدمات راهنمایی، ۱۹ هزار و ۴۹۷ مسافر از آموزش مهارت ترافیکی، ۸۳ هزار و ۳۱۳ کودک از فضای دوستدار کودک، ۴ هزار و ۱۰۳ مسافر از خیمه‌های نماز استفاده و ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن نیز به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) پیوستند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، علاوه بر اینکه ۲ هزار و ۱۵۲ اقلام فرهنگی بین مسافرین نوروزی توزیع شد، ۱۷ هزار و ۳۱۷ تن به پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما پیوستند و ۹۵۲ آموزش مخاطرات نیز به مسافران ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فارس جمعیت هلال احمر سازمان جوانان کرونا در ایران طرح نوروزی جمعیت هلال احمر فارس ۲ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند