Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:00:06 GMT

در باب العامود مسجدالاقصی چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۴۶۶

در باب العامود مسجدالاقصی چه خبر است؟

یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی ظرف روزهای گذشته به دروازه تاریخی "باب العامود" در فلسطین اشغالی و آزار فلسطینیان مقیم این منطقه بار دیگر تیتر اخبار شده است.

مهدی شکیبایی کارشناس مسائل فلسطین در گفتگو با خبرنگار ایران آنلاین درباره حوادث شب های اخیر در یکی از درب های مسجدالاقصی گفت: "باب العامود" یکی از درهای ورودی مسجد الاقصی است که سالهاست که رژیم صهیونیستی بر آن ادعاهایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این منطقه "باب المغاربه" نیز یکی از دلبستگی های اسرائیل است که بر اساس آئین های رژیم صهیونیستی حائز اهمیت است اما این که چرا در این زمان رژیم صهیونیستی فشارها را در این منطقه تشدید کرده است و درگیری در این منطقه افزایش داشته نخست به دلیل ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: هرچقدر به روز قدس نزدیک می شویم از این رو که فلسطینی ها به روز قدس و برگزاری نماز و مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان اهمیت می دهند، رژیم صهیونیستی پیشدستی کرده و فضا را در این منطقه پرتنش و امنیتی تر می کند و با آوردن نیروهای نظامی تلاش دارد تا نشان دهد که تدابیر امنیتی در منطقه را افزایش داده تا بتواند فضا را برای فلسطینی ها پرتنش کرده و نمایشی از کنترل منطقه را نشان دهد. به عبارتی تلاش می کنند احساسات فلسطینی ها را تحریک و فضا را به سمت محدودیت کامل هرگونه فعالیت پیش ببرند تا هموماره برای فشار بر فلسطینیان بهانه در اختیار داشته باشند.

---

این کارشناس مسائل فلسطین از دلیل دوم این حملات سخن گفت و عنصر زمانی این اتفاق را نشست نقب در فلسطین اشغالی ظرف هفته گذشته توصیف کرد. نشستی که در آن تلاش می شد تا عادی انگاری میان رژیم صهیونستی و فلسطین با حضور بحرینی ها، مصری ها و اماراتی ها تقویت شود. همزمان با برگزاری این نشست ما شاهد چند عملیات استشهادی در همین منطقه بودیم که منجر به هلاکت نظامیان اسرائیلی در تل آویو شد. در پی این حملات، شکننده بودن امنیت نظامی رژیم صهیونیستی زیر ذره بین قرار گرفت و تصویری از ضعف نظامی در مقابل جهانیان به نمایش در آمد و به نوعی بنا بر ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی و تهدیدهایی که علیه ایران، سوریه و عراق انجام می داد شکست پذیر بودن نظامیان اسرائیلی به وضوح دیده شد و تصویری که همواره اسرائیل تلاش می کند تا خود را قوی و شکست ناپذیر جلوه دهد در هم شکست.

شکیبایی خاطرنشان کرد: رفتارهای اخیر رژیم صهیونیستی در "باب العامود" سرپوشی برای شکست های اخیرش بوده که تلاش می کند با تحریک احساسات فلسطینیان، نگاه افکار عمومی را به انحراف بکشاند. اسرائیل همواره هراس دارد تا منطقه ای در فلسطین اشغالی تبدیل به امیدی برای حملات فلسطینیان شود و آنها ضربات غیر منتظره ای را از این نقطه امید دریافت کنند که قابل جبران نباشد از این رو دست به اقدامات پیشگیرانه زده و به زورگویی و اعمال فشارهای خود به فلسطینیان مقیم منطقه ادامه می دهند.


انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی باب العامود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست

ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست

دیگر خبرها

  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد