Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@10:48:38 GMT

بخشش زندگی؛ عیدی پسر ۹ ساله به بیماران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۵۵۲

بخشش زندگی؛ عیدی پسر ۹ ساله به بیماران

یک تصادف نابهنگام در جاده ملک سر به ماسال باعث شد تا ماهان به آسمان‌ها پر بکشد اما اعضای بدنش به بیمارانی بخشیده شد که سال‌ها چشم به راه یک عضو اهدایی بودند تا بار دیگر به زندگی لبخند بزنند.

امسال برخلاف سال‌های دیگر، خانواده فیضی عید نداشتند، چون ماهان‌شان را از دست داده بودند و عیدشان به رنگ سیاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب عید در حالی‌که بسیاری از مردم مشغول نونوار کردن رخت و لباس و سر و موی‌شان بودند، پدر هم تصمیم گرفت همراه ماهان به آرایشگاه برود تا آرایشگر دستی به سر و موی هر دو بکشد.

پدر در گفت‌وگو با جام‌جم از شب حادثه می‌گوید: بعد از آرایشگاه هر دو سوار ماشین شدیم. همیشه وقتی پسرم سوار ماشین می‌شد، به او می‌گفتم کمربند ایمنی را ببندد تا خدای ناکرده حادثه بدی رخ ندهد.

آن روز هم ماهان گفت بابا اگر کمربند ایمنی را ببندم، به صندلی می‌چسبم و دیگر نمی‌توانم مناظر بیرون را تماشا کنم. من هم با این‌که می‌خواستم ماهان نکات ایمنی را رعایت کند اما دلم نیامد پسرم بیرون را تماشا نکند و برای همین کمربندش را نبست. سرعت ماشینم در زمان حرکت ۶۰ کیلومتر بیشتر نبود که ناگهان تصادف کردیم. ایربگ سمت من باز شد اما برای ماهان که در صندلی جلو نشسته بود، باز نشد و برای همین سرش به شیشه جلوی ماشین برخورد کرد.

من هم با این‌که ایربگم باز شد اما هر دو پایم خرد شد. پس از تصادف داد و بیداد کردم و به همسایه‌ها گفتم به دادم برسید که آنها هم آمدند و پسرم را با سواری به بیمارستان منتقل کردند.

عزادار نشدن خانواده‌ای دیگر

پس از بستری شدن ماهان در بیمارستان، انواع آزمایش‌ها روی او انجام شد و از سرش هم عکس گرفتند. به مادرش هم گفتند به بهبود حال ماهان امیدوار باشد.

پدر تا سه روز از وضعیت پسرش خبر نداشت و پس از این مدت از کادر درمان خواهش کرد تا او را به بالین پسرش ببرند: «از دکتر در مورد وضعیت هوشیاری پسرم پرسیدم که گفت سه است. تا کلمه سه را گفت دو دستی زدم روی سرم و گفتم به ما گفته‌اند هوشیاری‌اش هشت است، سه که خیلی پایین است اما دکتر تایید کرد روی عدد سه است. بعد هم ادامه داد و گفت می‌دانم شرایط بحرانی دارید اما ماهان ضربه مغزی شده است و دیگر قدرت برگشت به زندگی ندارد. اگر مایلید، اعضای بدن پسرتان را اهدا کنید که ثواب هم دارد. موضوع را به همسرم گفتم و او هم گفت هر طور صلاح می‌دانید عمل‌کنید. یک لحظه به دلم افتاد اعضای بدن پسرم را به بیماران نیازمند اهدا کنم. با خود گفتم من که شب عید عزادار شدم، نمی‌خواهم خانواده دیگری مثل من داغ ببیند و برای همین رضایت دادم تا اعضای بدن پسرم را به بیماران پیوند کنند. ماهانم را به بیمارستان سینا تهران انتقال دادند و پس از جداسازی کلیه‌ها و کبدش دوباره پیکرش را به رشت برگرداندند. می‌دانم که با این تصمیم و بخشش اعضای بدن ماهانم، پسرم باز هم زنده است و زندگی می‌کند.»

گروه حوادث روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بخشش زندگی تصادف ماهان ایربگ بیماران نیازمند اعضای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید