Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری نتیجه سیزدهمین سفر استانی هیئت دولت را ۱۸۳ مصوبه با اعتبار ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: علاوه بر مصوبات ریالی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری، یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش ارزی و ۳۱ هزار و ۴۴۸ هزار میلیارد تومان نیز برای تسهیلات حوزه‌های زیربنایی طی مدت سه سال تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۸۳ پروژه، ۵۸ پروژه به ارزش ۱۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان مربوط به بخش زیربنایی است که تقریبأ با این اعتبار تمامی پروژه‌های نیمه کاره بالای ۵۰ درصد پیشرفت و سایر راه‌های اصلی روکش خواهد شد؛ آب، برق، تولید و شبکه انتقال، گازرسانی؛ سرمایه گذاری ارزی در بخش زیربنایی که بیشتر در حوزه انتقال گاز است نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۲۱ توافق نامه در بخش کشاورزی با اعتبار دو هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان ابراز کرد: در بخش بهداشت و درمان ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان، در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی ۴۲ پروژه با اعتبار دو هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان، در حوزه صنعت و معدن شش توافق‌نامه با ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به اضافه ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.

نظری در ادامه به ۳۳ طرح در بخش رفاه و اجتماعی با ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری حاکمیتی و ۳۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان تسهیلات اشاره کرد و گفت: قطار سریع السیر تهران ـ مشهد، آزادراه حرم تا حرم و شهرک فرودگاهی امام رضا(ع) به عنوان پروژه‌های ویژه سیزدهمین سفر استانی دولت بود که منابع آن از محل‌های ویژه‌ای که در اختیار دولت است، تامین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مدیریت سفر هیئت دولت به صورت متمرکز از سوی نهاد ریاست جمهوری انجام گرفته بود، اظهار کرد: ما هم نظراتی می‌دادیم اما در نهایت برنامه ریزی و مدیریت توسط مسئولان مربوطه در نهاد صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه سفر وزرا به مناطق مختلف و مرزی نیز نه به عنوان مسئولیت تخصصی در دولت بلکه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور با مسئولیت عام صورت گرفت، خاطر نشان کرد: دیدار با فعالان فرهنگی نیز توسط نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته بود که در این مورد پیشنهادات و اعتراضات خود را اعلام کردیم.

نظری بیان کرد: ورود رئیس جمهور روز چهارشنبه حدود ۱۶:۳۰ صورت گرفت، زیارت حرم مطهر رضوی، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و روحانیون و در نهایت نشست هم اندیشی با روحانیون و علمای استان که به واسطه آستان قدس رضوی دعوت شده بودند، از جمله برنامه‌های روز نخست سفر دولت بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: برنامه‌های روز دوم سفر رئیس جمهور با بازدید از پالایشگاه خانگیران و آغاز به کار بخش‌های تولیدی تبدیل گوگرد به کود شهرستان سرخس آغاز شد؛ پیش از راه‌اندازی این پروژه‌ها گوگرد به صورت خام به سایر کشورها همچون هند صادر می‌شد و مجدد کود تولیدی از همین مواد اولیه به خودمان توسط این کشورها فروخته می‌شد.

وی با بیان اینکه منبع ذخیره گازی توسط شرکت مپنا طی مدت دو سال عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: خاصیت مخازن زیرزمینی این است که در مقطع هوای گرم که مصرف گاز کمتر است گاز تزریق می‌شود و در زمستان که مصرف بیشتری داریم، از این ذخیره گازی بهره‌برداری می‌شود.

نظری از دیگر برنامه‌های سیزدهمین سفر استانی دولت را بازدید از ایستگاه راه‌آهن سرخس اعلام کرد و گفت: حمل‌ونقل ریلی بین جمهوری اسلامی ایران و آسیای مرکزی حائز اهمیت است در همین راستا رئیس جمهور با حضور در ایستگاه راه آهن سرخس که بیشتر کارکرد باری را دارد، آخرین وضعیت حمل نقل ریلی بررسی و تصمیماتی نیز در این زمینه اعلام شد؛ همچنین تصویب منطقه آزاد سرخس نیز در هیئت دولت به زودی انجام می‌شود تا این منطقه شرایط گسترش خود را پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیدار مردمی رئیس جمهور در مزار شهدای سرخس و گفت و شنود کوتاه مردمی تصریح کرد: پس از این دیدار جلسه مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری مشهد برگزار شد که در این نشست تعدادی از مدیران شرکت‌ها و مسئول پارک صحبت کردند؛ در ادامه این برنامه نیز رئیس جمهور از نمایشگاه دانش بنیان و محصولات آن بازدید کرد.

وی به برگزاری شورای اداری استان اشاره کرد و گفت: در این نشست مصوبات سفر تصویب شد و بعد از آن نشست رسانه‌ای به عنوان آخرین برنامه سفر استانی با حضور خبرنگاران برگزار شد.

نظری با بیان اینکه کاشت باغات پسته و گردو در بخش کشاورزی شهرستان سرخس توسط آستان قدس رضوی آغاز شده است، گفت: موضوع ترانزیت و حمل و نقل در سرخس نیز ظرفیت بسیار خوبی است زیرا به پنج کشور آسیای مرکزی جهت حمل و نقل کالا متصل خواهیم شد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر فعال کردن قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان بیان کرد: از جمله وظایف این قرارگاه برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، شناسایی ایده‌های نخبگان، پشتیبانی از ایده‌ها تا رسیدن به محصول و تجاری سازی آن‌ها است.

وی در خصوص اتفاقات بازی فوتبال لبنان و ایران تشریح کرد: برگزاری این بازی، حضور و میزان تماشاگران و ترکیب آنان با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بود و استان تنها تصمیمات را اجرا می‌کرد؛ اینکه اتفاقات را به مجموعه خاص یا افراد خاصی در فضای مجازی و رسانه ارتباط بدهند، صحیح نیست، نماینده ولی‌فقیه در آن مقطع زمانی در استان حضور نداشت و این بازی با این استدلال که حسن ختام مسابقه در مشهد باشد و تیم فوتبال لبنان و ایران بعد از بازی به حرم مطهر مشرف شوند، در ورزشگاه این شهر برگزار شد.

نظری افزود: اگر موضوعی مطرح می‌شود از این دریچه است و دلیل نمی‌شود به شخص خاصی ارتباط بدهند، این موضوع از نظر ما به طور کامل روشن است؛ تصمیم‌گیری با مرکزیت بود و بر اساس رعایت نکردن برخی از الزاماتی که تصمیم گرفته بودند، شرایط نامناسب شد و برخی اتفاقات متأسفانه رخ داد.

۵۵ هزار و ۸۸۰ نامه در سامانه سامد ثبت شد

سید علی اصغر مسعودی، مدیرکل بازرسی استانداری خراسان رضوی و مسئول ارتباطات مردمی سفر رئیس جمهوری نیز در این نشست عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سفر هیئت دولت ارتباط با مردم است، در سامانه سامد یا ۱۱۱ و میزهای خدمت ادارات در مجموع حدود ۵۵ هزار و ۸۸۰ نامه و۶۰ هزار تماس ثبت شده که بیشترین درخواست‌ها نیز برای کمک‌های مالی، وام قرض الحسنه، وام خود اشتغالی و وام ودیعه مسکن بود.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح «نهضت ملی مسکن» برای خراسان رضوی

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح «نهضت ملی مسکن» برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: تقریبا زمین مورد نیاز برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که سایر مراحل آن در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این طرح تلاش شده تا رویه‌های تجربه شده در مسکن مهر، عدم وابسته بودن به گونه‌های ساخت دولتی و حرکت به سمت ساخت خودمالکی مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: موضوع بازآفرینی شهری در حاشیه شهر مشهد نیز همزمان با نهضت ملی مسکن به صورت جدی دنبال خواهد شد.

کد خبر 5459760

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد استاندار خراسان رضوی یعقوبعلی نظری بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری آمار کرونا روز طبیعت مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس استاندار خراسان رضوی خراسان رضوی میلیارد تومان سرمایه گذاری سفر استانی رئیس جمهور هیئت دولت پروژه ها خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان