Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد که مجموع منابع و درآمد وصولی شهرداری تهران در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به کل بودجه ۶۵درصد محقق شد.

به گزارش ایران اکونومیست، حبیب کاشانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در خصوص حساب های درآمد و هزینه ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران ، گزارشی قرائت کرد و گفت: دقت داشته باشید که این گزارش مربوط به ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ است و علت تاخیر ارائه این گزارش نیز تقارن آماده شدن این گزارش با ایام بودجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که دوستانمان در شهرداری این توانایی را داشتند که درآمدها را از ۲۴ هزار میلیاردتومان در عرض یک ماه به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش دهند، تصریح کرد: این گزارش مربوط به ۱۱ ماهه است و اگر آمارمان با اعداد اعلامی از سوی شهردار تهران متفاوت است دچار سوء برداشت نشویم.

وی با بیان این که دقت داشته باشید که بودجه شهرداری تهران در سالهای ۱۴۰۰ چهل و هشت هزار میلیارد تومان بود اما در آذر ماه حدود ۱۱میلیارد تومان آن را کاهش دادیم و بودجه به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید، گفت: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۱۴۰۰ مجموع منابع و درآمد وصولی بیش از ۲۴ میلیارد تومان بود که نسبت وصولی به کل بودجه مصوب بیش از ۶۵ درصد است.

وی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ مبلغ بیش از ۳۴ میلیارد تومان وصول می شد که از این مبلغ حدود بیش از ۲۴ میلیاردتومان وصول شده است یعنی حدود ۷۱ درصد تحقق یافته است و در مورد درآمدها نیز باید ۲۶ میلیارد تومان وصول می شد که حدود بیش از ۲۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۷۸ درصد وصول شد.

وی ادامه داد: منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای نیز باید ۴ هزار میلیارد تومان وصول می شد که تنها هزار و ۶۸۲ میلیارد ،یعنی حدود ۳۹ درصد وصول شده و منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی نیز تنها ۵۸ درصد محقق شده است.

حبیب کاشانی اظهار کرد: در مورد بودجه مصوب اصلاحی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار کسب می شد که حدود ۱۰ هزار میلیارد یعنی ۲۸ درصد پایدارو مبلغ ۲۸ میلیارد تومان آن ناپایداراست.

وی با بیان این که علیرغم تذکر قبلی به شهردار تهران مبنی بر پایین بودن عملکرد و واریز اسناد در جذب هزینه ها نسبت به درآمدهای تحقق یافته باز هم شاهدیم که این امر صورت نپذیرفته است، گفت: در خصوص هزینه ها در بخش هزینه های نقدی و غیر نقدی در سه بخش هزینه ای تملک دارایی سرمایه ای و  تملک دارایی مالی در مجموع ۴۲ هزار میلیارد ابلاغ شده بود اما عملکرد بیش از ۱۳ میلیارد تومان است یعنی حدود ۳۲ درصد جذب در این حوزه داشته ایم.

وی افزود: در بودجه مصوب اصلاحی در بخش منابع ، درآمدها ۲۸ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان بود که شاهد تحقق ۷۶ درصدی آن بودیم و منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای مبلغ ۴ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان یعنی حدود ۱۲ درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی حدود ۴ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۱ درصد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: منابع حاصل از واگذاری دارایی هزار میلیارد تومان شهرداری تهران تومان وصول یعنی حدود سال ۱۴۰۰ ۱۱ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری