Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@15:26:45 GMT

بی‌نیرنگ باش

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۸۵۶

بی‌نیرنگ باش

دعایی از امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان نقل شده است که می‌گوید: «پروردگارا! به من توفیقی بده که آماده پرواز باشم. از عالم غرور دنیا فاصله بگیرم». گاهی که برخی انسان‌ها از زندگی خسته می‌شوند، چون زندگی را پوچ می‌دانند ممکن است دست به انتحار بزنند... برای این افراد آینده موهوم و مبهم است.

این‌ حال، در واقع یک نگرش منفی به جهان طبیعت و زیبایی‌های خلقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
اما یک وقت انسان، دنیا را با همه زیبایی برای خودش کوچک می‌داند و می‌گوید حیف من که در اینجا بمانم چرا به سمت جهان برتر و بالاتری که هست پرواز نکنم؟
لذا امام سجاد(ع) می‌فرماید: خدایا توفیق تجافی (برخاستن و بالا رفتن ... آرام و قرار نگرفتن) از عالم غرور و طبیعت را همراه با گرایش و بینش و میل ملکوت به من بده ... «والانابه الی دار الخلود»... این دنیا جای غرور است ... ما باید تلاش کنیم نه فریب بخوریم و نه فریب بدهیم. کسانی که فریب خورده‌اند زیادند... کسانی هم که فریبکارند زیادند... در هر لباسی بالاخره یا فریب خورده یا فریب داده وجود دارد. مردان آزاده‌ای که از غرور رهایی پیدا کنند بسیار کم‌اند. این دعا درس آزادگی به ما می‌دهد… کم است کسی که از او چیزی بپرسند و او بگوید نمی‌دانم... مثلاً اگر صحبت مال و پول باشد می‌بینید کسی که پول دارد، وقتی تهیدست و محتاجی به او مراجعه می‌کند، می‌گوید ندارم! اما ‌وقتی صحبت علم و دانایی پیش می‌آید، طرف همیشه می‌گوید: دارم! بیشتر ما گرفتار این نیرنگ‌های دنیایی هستیم.
گاهی واقعاً توانایی داریم که خیلی از مشکلات نیازمندان را حل کنیم ولی می‌گوییم نداریم! این نیرنگ است... دیگران هم با ما همین نیرنگ را دارند.
عرض کرد خدایا استعداد و توفیق به من بده تا من آماده باشم از جهان غرور به جهان جاوید و ابد بروم... این گرایش به سمت جهان جاوید، سرمایه می‌طلبد... باید انسان هنگام مرگ آماده باشد... این دعا را بخوانیم و بکوشیم نه فریب کسی را بخوریم نه فریب دهیم.
«و عیبی فیه مستورا»... امروز برایم مقدر کن که عیوب همیشه‌ام را بپوشانی. نه تنها از دیگران بپوش که من شرمنده باشم از خودم هم بپوش که من خجالت نکشم. یعنی اگر توبه کند در بهشت یادش نیست که گناه کرده است. مثل سایر بهشتیان است.
ذات اقدس خداوند اگر عیب کسی را به رخ او می‌کشد برای این است که او بفهمد بیمار است و به فکر درمان باشد... .
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام سجاد ع آیت الله جوادی آملی نه فریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 منبع: آخرین خبر

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • انسان از چه سنی «پیر» است؟
  • تب مالت چیست؟ + فیلم
  • نشانه های انسان با کرامت و کریم چیست؟
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! + ویدئو
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور