Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@06:35:20 GMT

آهنگ رشد بهای مسکن تهران در اسفندماه کُند شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۵۸۸۲

آهنگ رشد بهای مسکن تهران در اسفندماه کُند شد

متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران در ۱۲ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ فقط ۱۶ درصد رشد داشت در حالی که در ۱۲ ماه منتهی به به اسفند ۱۳۹۹ در دولت قبل، قیمت مسکن رشد ۹۳.۷ درصدی را ثبت کرده بود، یعنی تقریبا ۲ برابر شده بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اسفند سال گذشته را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار بانک مرکزی در اسفندماه سال ۱۴۰۰، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۹.۹ درصد کاهش و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۲۹.۶ درصد افزایش داشت.

کاهش ۵.۹ درصدی تقاضا برای خانه‌های ۵ سال ساخت

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا در اسفند ماه سال گذشته حاکی از این است که از مجموع ۶ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۲.۵ درصد بیشترین سهم را داشتند.

با وجود اینکه بیشترین سهم معاملات در اسفند سال گذشته مربوط به خانه‌های با پنج سال ساخت است اما در مقایسه با اسفند ۱۳۹۹ حدود ۵.۹ واحد درصد کاهش یافته است و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه‌های ۱۱ تا ۱۵ سال و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

ارزان‌ترین خانه‌ها در منطقه ۱۸ تهران

همانطور که ذکر شد متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی درشهر تهران در اسفندماه ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۶.۲ و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی ۷۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۱۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۲.۷ درصد و ۳۶.۵ درصد افزایش داشته است.

وضعیت اجاره بها در تهران

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری شهر تهران در اسفندماه سال گذشته نشان دهنده رشد ۴۵.۸ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

همچنین اجاره مسکن در کل مناطق شهری استان تهران در اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۰.۲ درصد رشد داشته است.

رشد ماهانه اجاره مسکن در اسفندماه در شهر تهران و کل مناطق شهری نیز به ترتیب ۰.۴ و ۱.۲ درصد است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری تهران ، مسکن ، بانک مرکزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری تهران مسکن بانک مرکزی تهران در اسفندماه تهران در اسفند ماه مشابه سال شهر تهران واحد مسکونی نسبت به ماه سال گذشته سال ساخت ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است

سخنگوی دولت از رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تا رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «جهش تولید»، نوشت:

«به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری در این ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.»

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود