Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به فوت ۴ هزار ۴۷۷ یزدی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان یزد تزریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، تعداد کل بیماران کرونایی با تست مثبت pcr از ابتدای شیوع کرونا در استان یزد تا روز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ را ۱۳۵ هزار و ۵۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل پذیرش بخش کووید از ابتدا تا روز گذشته ۶۰ هزار و ۲۸ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران سرپایی از ابتدا تاکنون ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ بوده است، افزود: متأسفانه از ابتدای شیوع کرونا در استان یزد تا روز گذشته، ۴ هزار و ۴۷۷ نفر فوت شده‌اند که تعداد فوت شده با تست مثبت کرونایی ۲ هزار و ۶۴۸ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و ۹۱ هزار نفر نیز سرپایی مراحل درمان را طی کردند، اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۱۱۸ نفر در استان جان خود را از دست دادند که ۸۲۰ نفر آنها دارای تست مثبت کرونایی بودند.

اسلامی به آمار کل واکسیناسیون در استان یزد اشاره کرد و افزود: کل آمار واکسیناسیون کرونا بر اساس سامانه سیب و رصدخانه سلامت از ابتدای شروع در استان یزد تا روز ۱۵ فروردین امسال، بیش از ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دوز بوده است که ۹۳۶ هزار نفر نوبت اول، ۸۲۹ هزار نفر نوبت دوم و ۳۴۴ هزار نفر نوبت سوم را تزریق کردند.

وی در پایان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در استان یزد ۹۴ درصد، نوبت دوم ۸۴ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: ابتدای شیوع کرونا کرونا در استان یزد هزار نفر تا روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی