Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از تردد ۵۱۳ هزار خودرو از منطقه یک آزادراه خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی تصادف منجر به مرگ نداشتیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید شاهسواری اظهار کرد: در طول سفر‌های نوروزی و در بازه زمانی 25 اسفند 1400 تا 14 فروردین  امسال 513 هزار تردد از منطقه یک آزادراه تهران-شمال انجام شد و در همین فاصله زمانی، در تونل البرز واقع در منطقه 2 آزادراه و همچنین در منطقه 4 به ترتیب 350 هزار و 617 هزار تردد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش این آزادراه در افزایش ایمنی مسافران و همچنین کاهش زمان سفر و مصرف سوخت در سفر‌های نوروزی گفت: مسافرانی که در تعطیلات نوروزی از آزادراه تهران-شمال و بخش‌هایی از آن استفاده کردند که زیر بار ترافیکی رفته، جمعا 65 کیلومتر مسیر کوتاهتری را نسبت به سایر مسافرانی طی کردند که مسیر تهران، کرج، چالوس به شمال سفر کردند.

وی با بیان اینکه تردد در آزادراه‌ها به دلیل شرایط فنی و ایمنی این مسیرها، از کیفیت و خصوصاً ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است، ادامه داد: امسال خوشبختانه هیچ تصادف جرحی یا منجر به فوت در مسیر آزادراه تهران-شمال اتفاق نیفتاد و زمان سفر برای مسافران این آزادراه به نسبت مسیر سابق تهران-کرج-چالوس، 105 دقیقه و در زمان پیک ترافیکی تا 4 ساعت کمتر بود.

شاهسواری با اشاره به تاکیدات رئیس بنیاد مستضعفان مبنی بر لزوم افزایش خدمات دهی به مسافران آزادراه تهران-شمال گفت: با توجه به تاکیدات صورت گرفته در بازه نوروز 1401، اکیپ‌های خدماتی، راهداری، امدادی در آزادراه تهران-شمال افزایش داشتند و به صورت 24 ساعته به مسافران خدمت‌رسانی می‌کردند و علاوه بر این نیز سعی کردیم تا با استقرار دستگاه‌های سیار سوخت‌رسان در 3 نقطه از منطقه یک آزادراه تهران-شمال، دغدغه مسافران عبوری از آزادراه در این بخش برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در پایان با اشاره به پیک زمانی سفر‌های نوروزی در این مسیر یادآور شد: پیک تردد تعطیلات نوروزی در روز هفتم فروردین ماه با بیش از 42 هزار تردد در آزادراه تهران-شمال ثبت شد و در این روز بیش از 29 هزار خودرو از تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه عبور کردند.

به گزارش تسنیم، نرخ عوارض خودروها از قطعه اول آزادراه تهران-شمال 20 تا 45 هزار تومان است. اگر میانگین نرخ عوارض 30 هزار تومان در نظر گرفته شود؛ شرکت آزادراه تهران-شمال از 25 اسفند 1400 تا 14 فروردین 1401 حدود 15.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال یک آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد