Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رادیو قرآن در همکاری با همدیگر، ویژه برنامه «بر آستان جانان» را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، صبح امروز سه‌شنبه 16 فروردین 1401 در ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان و منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن حضور داشتند. در این نشست هر کدام از مسئولان حاضر در نشست، به بیان توضیحاتی درباره فعالیت‌های‌شان در ماه مبارک رمضان پرداختند.

برنامه‌های قرآنی در سطح شهر تهران / برآستان جانان

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور: امسال برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت مشارکتی با شبکه رادیویی قرآن انجام می‌دهیم. چهارصد و شصت اجرا در بیست و هفت عنوان برنامه طراحی شده است که همه این‌ها را تحت عنوان برنامه‌ی «بر آستان جانان» برگزار می‌کنیم.

فاطمیان‌پور در ادامه به برنامه‌های مهم در بخش فرهنگیِ سازمان اشاره کرد که برخی از این برنامه‌ها به شرح زیر است:

برنامه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» یکی از برنامه‌های مهم سازمان است. امسال در چند نقطه‌ی تهران و در همه‌ی صفحه‌های مجازیِ فرهنگسراها این مسابقه را با کمک رادیو قرآن برگزار می‌کنیم. مخاطب این بخش کودکان هستند.

پویش «هفت سالگی» برای دعوت از خانواده‌ها برای آموزش نماز خواندن در هفت سالگی به کودکان است. خانواده‌های عزیز می‌توانند فیلم نماز خواندن کودکانشان را برای این پویش ارسال کنند و جوایزی هم دریافت کنند.

مسابقه «رازهای آسمانی» به مدت 14 شب برگزار می‌شود. این مسابقه با موضوع مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود و 1550هدیه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است. ویژه برنامه «شکیبا» با اجرای نمایش خیابانی و با محوریت صبر برگزار می‌شود.

«با رهروان سحر» عنوان پویش دیگری است که به تهیه سفره سحری برای نیروهای شب‌کار در مجموعه‌های خدماتی اختصاص دارد.

«ضیافت الحسین» برنامه اصلیِ «بر آستان جانان» است. این برنامه به سفره‌های بزرگ اما ساده‌ی افطار اختصاص دارد. در شب‌های ویژه‌ی ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های ویژه‌ای در قالب ضیافت الحسین برگزار می‌شود. مراسم جشن سحرخیزان کوچک به کودکانی اختصاص دارد که در جشن تکلیف به سر می‌برند و برای اولین بار روزه می‌گیرند.

عمری با قرآن عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه به سختی اجرا شد. اما امسال این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم.

راه‌اندازی سامانه «ندای قرآن»، برگزاری ششمین دوره مسابقه قرآنی سراج و کرسی تلاوت قرآن در چند ایستگاه مترو از دیگر برنامه‌های فرهنگیِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

آهنگی سه زبان برای روز قدس / شب شعر بین‌المللی قدس در فرهنگسرای انقلاب

امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح بخشی از برنامه‌های هنری این سازمان گفت: ورکشاپِ خوشنویسی با عنوان «کاتبان وحی» را در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌کنیم. شب شعر بین‌المللی قدس را با همکاری دفتر شعر سازمان در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌کنیم.

مسابقه داستان با محوریت حضرت خدیجه را داریم که به داستان‌های کوتاه و مینیمال و تصویرسازی اختصاص دارد. اوایل هفته بعد آهنگی ارکسترال و ایرانی با تِم نیایش و مناجات منتشر می‌کنیم که اثری ویژه برای ماه مبارک رمضان است. همچنین برای روز قدس آهنگی سه زبانه تهیه شده که آن را در آستانه این روز بزرگ منتشر خواهیم کرد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: برنامه‌های میدانی ما پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. چون مشخص نبود که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری رویدادهای حضوری باشد یا خیر. به همین دلیل تمرکز فعالیت‌های میدانی ما به پس از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود.

نهضت ملی آسان خواندن قرآن

منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مشکلی که در جامعه ماست این است که نتوانستیم فرهنگ قرآن را در جامعه به درستی معرفی و به کار گیریم. رادیو قرآن رسالت فرهنگ‌سازی قرآن را دارد. اگر قرار باشد در استودیو این کار را بکند و تمام برنامه‌ها یک طرفه باشد، تاثیر زیادی نخواهد داشت.

به همین دلیل با کمک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تلاش کردیم تا برنامه‌ها را در ماه مبارک رمضان به میان مردم بیاوریم.

وی ادامه داد:‌ مقدمه انس با قرآن قرائت قرآن است. برای فهمیدن قرآن باید آن را بخوانیم. جشنواره صد را طراحی کردیم که نام این جشنواره براساس فرکانس رادیو قرآن انتخاب شده است.

هیچ چیز بهتر از این نیست که دو نهاد سازمان فرهنگی شهرداری تهران و رادیو قرآن با هم همکاری کنند و به هم‌افزایی برسند. ما در همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره صد را در کنار جشنواره برآستان جانان قرار دادیم. تهران باید در مسائل فرهنگی الگو باشد. جشنواره صد برای نهضت ملی آسان خواندن قرآن تشکیل شده است.

آغاز جشنواره فجر با "پوئم سمفونی سرباز"

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ی ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم برگزار می شود ویژه برنامه رادیو قرآن برنامه ها ی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

کد خبر 6095677

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است