Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:10:39 GMT

افزایش ۶ درصدی بارندگی در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۳۱۹

افزایش ۶ درصدی بارندگی در کردستان

آرش آریانژاد گفت: به دنبال بارش‌های خوب اخیر، سد گاران مریوان و سد بانه سرریز شدند و اکنون سد سورال دهگلان نیز بیش از ۹۵ درصد پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم خوبی از رواناب بر اثر بارش برف در بالادست سدهای استان سرریز شده و به واسطه بارش برف سنگین در زمستان، سد عباس آباد بانه اکنون دارای ذخیره آبی مناسبی است و بحران کم آبی این شهرستان فعلا برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: وقوع خشکسالی در سال قبل که در ۵۲ سال اخیر بی سابقه بوده است، باعث شده هنوز برخی سدهای استان از لحاظ ذخیره آبی وضعیت مطلوبی نداشته باشند که امیدواریم با بارش های خوب آینده جبران شود.

آریانژاد گفت: تصمیم گرفته شد سد سیازاخ دیواندره نیز برای اولین بار اقدام به آبگیری کرده و امیدواریم بتوانیم حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد