Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:59:43 GMT

کشف چوب و ذغال درختان ممنوعه تاغ

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۳۴۸

کشف چوب و ذغال درختان ممنوعه تاغ

سرهنگ محمد محمدپور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب درخت کمیاب تاغ و تبدیل آن به ذغال، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

او می‌گوید: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، خودروی نیسان حامل چوب درخت کمیاب تاغ را که از استان همجوار وارد مازندران شده بود را در شهرستان ساری شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی مازندران خودروی نیسان حامل چوب تاغ پس از طی مسیر جهت تخلیه بارچوب در یک کارگاه تولیدی ذغال غیرمجاز در شهرستان جویبار متوقف شد.

او می‌گوید: ماموران ضمن توقیف خودروی نیسان در بازدید از انبار این کارگاه ذغال سازی، مقدار تقریبی ۷ تن ذغال آماده برای فروشو چوب‌های تاغ را کشف کردند.

به گفته سرهنگ محمدپور ارزش کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که ۲ متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنان نیز پلمب شد.

قطع درختان از جمله درختان و درختچه‌های کمیاب تاراج منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ذغال و چوب‌های مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان جویبار شد و کارگاهان این پلیس در حال شناسایی دیگر همدستان آن‌ها در استان مازندران و استان‌های دیگر می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق چوب جنگلی پلیس امنیت اقتصادی چوب قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ نفر قاتل خبر داد که پس از ارتکاب قتل جوانی ۲۷ ساله اقدام به فرار کرده بودند.


سرهنگ صادقی گفت: در پی مفقود شدن جوانی ۲۷ ساله بیرجندی در فروردین ماه امسال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات میدانی آغاز و در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد خودروی پژو ۴۰۵ فرد مفقود شده به رانندگی شخص دیگری دریکی از میادین شهر بیرجند تصادف کرده و ازآنجا که امکان ارتکاب جنایت قتل توسط این فرد متصوربوده است، کارآگاهان موضوع را در این رابطه پیگیری کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از فناوری‌های نوین کشف جرم و تجهیزات هوشمند و با بررسی شواهد و قرائن که از قتل جوان ۲۷ ساله گواهی می‌داد، توانستند هویت قاتلان که دو جوان حدود ۳۰ ساله بودند را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضائی در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه قاتلان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به ارتکاب قتل جوان ۲۷ ساله اعتراف کرده و انگیزه خود را از این قتل اختلافات مالی وخانوادگی اعلام کردند افزود: متهمان پس از قتل جوان در خانه‌ای در شهر بیرجند و انتقال جسد با خودروی مقتول و دفن آن در یکی از روستا‌های شهرستان درمیان، اقدام به فرار با خودروی مقتول می‌کنند.

وی به هوشمندی و کارآمدی کارآگاهان پلیس آگاهی استان در کشف پرونده قتل اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان