Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:03:48 GMT

بوستان بانوان در منطقه 2 شهر قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۳۹۶

بوستان بانوان در منطقه 2 شهر قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، معصومه آمره با اشاره به نیاز و مطالبه جدی بانوان منطقه دو در خصوص فضاهای اختصاصی ورزشی و تفریحی، افزود: به همین منظور در بودجه سال آینده احداث یک بوستان بانوان در این منطقه پرجمعیت شهر قم نهایی شده است.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم اصل و اهمیت توزیع متوازن و عادلانه فضاهای سبز شهری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید شرایطی در شهر ایجاد شود تا دسترسی و استفاده از فضاهای تفریحی و تفرجگاه ها به سهولت در دسترس تمام شهروندان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه و جمعیت شهر قم را تشکیل می دهند، اظهار داشت: در برنامه ها، پروژه ها و اجرای تمام سیاست گذاری های شهری باید به پیوست های فرهنگی به خصوص خانواده و رفع نیازهای زنان از امکانات و خدمات شهری توجه لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد فضایی سالم با رویکرد اسلامی در راستای افزایش روحیه شادابی و نشاط بانوان، تامین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، تامین آرامش در نهاد مقدس خانواده در محیطی امن از ضرورت‌های توسعه و احداث پارک بانوان در سطح شهر است.

ربیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم افزود: بوستان بانوان با زمانبندی مناسب می تواند مورد استفاده همه همشهریان قرار گرفته و ضمن افزایش استفاده از فضاهای سبز شهری موجب استفاده بهینه از این زیرساخت ها و امکانات شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: با توجه به حمایت شورای ششم از مطالبات بانوان امید می رود، شهرداری قم در سال پیش رو گام های موثرتری در حوزه نشاط اجتماعی زنان ، که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، بردارد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها با توسعه و احداث پارک بانوان نمی‌توان مطالبات زنان را پاسخ گفت، اظهار داشت: باید نگاه حمایتی به حوزه زنان در ساختارهای مدیریتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی اولین پارک بانوان شهریار بعد از ظهر شنبه با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، علی ملکی شهردار شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری در شهرک امیریه برگزار شد.

فرماندار شهریار در این مراسم به اهمیت و نیاز شهر پارک بانوان پرداخت و گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف همسرداری، فرزندآوری و فعالیت در اجتماع دارد لذا در این راستا فراهم سازی ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سرانه ورزشی این قشر تأثیرگذار نیز امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد ادامه داد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشمگیر و انکارناپذیر است، زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور مؤثر زنان جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه شور و نشاط در جامعه ایجاد گردد و توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترهاست که نیازمند توجه ویژه مسئولین و شهرداری‌ها و شوراها است.

وی افزود: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای محترم شورای شهریار انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شاهد افتتاح این پارک باشیم.

فرماندار شهریار ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اضافه کرد: شوراها به معنای واقعی تجلی مشارکت مردم هستند چرا که با انتخاب خود مردم برای محقق نمودن مطالبات مردم تلاش می‌کنند.

فرماندار شهریار در ادامه با تبریک روز کار و کارگر و هفته بزرگداشت معلم خاطرنشان کرد: کارگران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در پویایی جامعه دارند و مطمئناً در شهرستان شهریار نیز برنامه‌هایی جهت گرامیداشت کارگران و فرهنگیان و معلمان عزیز خواهیم داشت.

شایان ذکر است پارک بانوان امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در داخل پارک امیریه شهریار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهریار کلنگ زنی صورت گرفت و طبق اعلام شهرداری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6090424

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم