Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:28:29 GMT

نوروزِ بدون «مجروح و فوتی» برای مسافران آزادراه تهران-شمال

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۴۱۰

نوروزِ بدون «مجروح و فوتی» برای مسافران آزادراه تهران-شمال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مستضعفان، سعید شاهسواری با اشاره به آمار ترددهای نوروزی از آزادراه تهران-شمال، در تشریح جزئیاتی از این آمارها اظهار کرد: در طول سفرهای نوروزی و در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، بیش از ۵۱۳ هزار تردد از منطقه یک آزادراه تهران-شمال انجام شد و در همین فاصله زمانی، در تونل البرز واقع در منطقه ۲ آزادراه و همچنین در منطقه ۴ به ترتیب ۳۵۰ هزار و ۶۱۷ هزار تردد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با اشاره به نقش این آزادراه در افزایش ایمنی مسافران و همچنین کاهش زمان سفر و مصرف سوخت در سفرهای نوروزی گفت: مسافرانی که در تعطیلات نوروزی از آزادراه تهران-شمال و بخش‌هایی از آن استفاده کردند که زیر بار ترافیکی رفته، جمعاً ۶۵ کیلومتر مسیر کوتاهتری را نسبت به سایر مسافرانی طی کردند که مسیر تهران، کرج، چالوس به شمال سفر کردند.

وی با بیان اینکه تردد در آزادراه‌ها به دلیل شرایط فنی و ایمنی این مسیرها، از کیفیت و خصوصاً ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است، ادامه داد: همچنین امسال نیز خوشبختانه هیچ تصادف جرحی یا منجر به فوت در مسیر آزادراه تهران-شمال اتفاق نیفتاد و زمان سفر برای مسافران این آزادراه به نسبت مسیر سابق تهران-کرج-چالوس، ۱۰۵ دقیقه و در زمان پیک ترافیکی تا ۴ ساعت کمتر بود.

شاهسواری با اشاره به تأکیدات رئیس بنیاد مستضعفان مبنی بر لزوم افزایش خدمات دهی به مسافران آزادراه تهران-شمال گفت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته در بازه نوروز ۱۴۰۱، اکیپ‌های خدماتی، راهداری، امدادی در آزادراه تهران-شمال افزایش داشتند و به صورت ۲۴ ساعته به مسافران خدمت‌رسانی می‌کردند و علاوه بر این نیز سعی کردیم تا با استقرار دستگاه‌های سیار سوخت‌رسان در ۳ نقطه از منطقه یک آزادراه تهران-شمال، دغدغه مسافران عبوری از آزادراه در این بخش را مرتفع سازیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در پایان با اشاره به پیک زمانی سفرهای نوروزی در این مسیر خاطرنشان کرد: پیک تردد تعطیلات نوروزی در روز هفتم فروردین ماه با بیش از ۴۲ هزار تردد در آزادراه تهران-شمال ثبت شد و در این روز بیش از ۲۹ هزار خودرو از تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه عبور کردند.

کد خبر 5459821

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید شاهسواری آزادراه تهران شمال سفرهای نوروزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تحريم اقتصادي روسيه بورس وزارت جهاد کشاورزی سفرهای نوروزی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت جنگ اوکراین وزارت راه و شهرسازی اقتصاد دانش بنیان بانک مرکزی ایران مصرف بنزین بانک مرکزی نهضت ملی مسکن روسیه آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان

سرهنگ احمدشیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری جریان دارد.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ترافیک در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه، محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان، محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند سنگین گزارش شده است.

وی از ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه خبر داد و گفت: تردد در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

سرهنگ شیرانی با اشاره به اینکه محور هراز و آزادراه تهران – شمال دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند از ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و همچنین آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال