Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری، جریمه به کارگیری نیروی کار غیر مجاز نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: بر اساس بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل شش میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد هزار و ۱۹۶ مورد بازرسی و ۸۳ گشت مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان در این راستا انجام شده است اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۳۸ تبعه غیر مجاز در استان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از کشور اخراج و تعداد ۱۱ کارفرما به مراجع قضائی معرفی شدند.

جهانی با اشاره به معضل بیکاری در استان عنوان کرد: با توجه به اهمیت استفاده جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی ۲۹ نفر از هموطنان متقاضی کار شده است.

وی از شناسایی و اخراج ۳۸ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و افزایش جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد.

کد خبر 5459806

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی اتباع خارجی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری آمار کرونا روز طبیعت مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • اخراج دروازه‌بان والنسیا از زمین به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه (بارسلونا 1-2 والنسیا)
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود