Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه باعث شده که گمانه زنی‌ها درباره پیروز این انتخابات افزایش یابد. خبرگزاری میزان – شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات فرانسه آغاز شده است.   فرانسه ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) تصمیم می‌گیرد که آیا «امانوئل مکرون»، برای دومین دوره ۵ ساله ساکن «الیزه» باشد یا خیر.   مردم فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و تنها عضو آن با کرسی دائمی شورای امنیت سازمان ملل، پنج روز دیگر برای انتخاب رئیس جمهور برای پنج سال آینده پای صندوق‌های رای می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پیش بینی می‌شود این انتخابات به مرحله دوم کشیده شود؛ این گمانه زنی سبب شده تا «مکرون» از هم اکنون خود را برای رقابت در دور دوم آماده کند.   عدم اطمینان رای دهندگان نظرسنجی‌های انجام شده در فرانسه نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها مطمئن نیستند که به چه کسی رای خواهند داد؛ به همین دلیل میزان مشارکت می‌تواند بسیار کم‌تر از حد معمول باشد.   نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه چه کسانی هستند؟
۱۲ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نامزد شده‎اند؛ هشت نفر از این افراد مرد و چهار نفر نیز زن هستند؛ از شش نامزد مدعی، سه نفر از جمله «مارین لوپن»، «والری پکرس» و «اریک زمور» از عرصه راست و دو نفر از عرصه چپ سیاست فرانسه آمده‎اند.   «مکرون»، رئیس جمهور فعلی فرانسه و از مدعیان اصلی رقات انتخاباتی پیش رو، به عنوان مرکزگرای عرصه سیاسی فرانسه دیده می‌شود.   «ژان لوک ملانشون» از حزب چپ افراطی و «یانیک جادو»، از حزب سبز نیز از نامزد‌های چپگرا هستند؛ البته چپ سنتی فرانسه پس از شکست‌های بزرگ و پی در پی کاملا از رقابت‌ها حذف شده است.   سیستم انتخابات فرانسه چگونه کار می‌کند؟   اگر همان طور که پیش بینی می‌شود هیچ نامزدی در انتخابات ۱۰ آوریل بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، دو نامزد دارای بالاترین میزان آرا به دور دوم می‌روند.   دو دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به فاصله ۱۴ روز برگزار می‌شود.   پیروز دور دوم انتخابات، در ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند.   مهم‌ترین تاریخ‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه عبارتند از:   - ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین): برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری
- ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت): برگزاری دور دوم بین دو نامزد برتر
- ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت): آغاز کار رئیس جمهور جدید   نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟   «مکرون» در شش ماه اخیر به ویژه در پی عملیات روسیه در اوکراین، در نظرسنجی‌ها پیشتازی واضح و قابل توجهی داشته است.   «لوپن» نیز با فاصله اندک «مکرون» را تعقیب می‌کند.   موضوع‌های تاثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند؟   به جز اوکراین، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین مسائل در رقابت انتخاباتی اقتصاد، هزینه زندگی، مهاجرت، مقابله با کرونا و مسائل امنیتی هستند. بیشتر بخوانید: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مشخص شدند چالش‌های مکرون برای پیروزی مجدد در انتخابات فرانسه برنده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه چه کسی خواهد بود؟   اگرچه نظرسنجی ها، پیروزی احتمالی «مکرون» در انتخابات را نشان می‌دهند، اما او برای ورود مجدد به «الیزه» رقابت سختی با «لوپن» دارد.   «مکرون» که حاشیه امنیتش در رقابت با «لوپن» در قیاس با انتخابات ۲۰۱۷ کم‌تر شده، در صورت پیروزی در انتخابات نیز از سوی وی با چالش جدی مواجه می‌شود؛ چراکه برای اجرای سیاست هایش به پیروزی متحدانش در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن نیاز دارد.   دلیل اهمیت منطقه‌ای و بین المللی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه چیست؟   تحولات اوکراین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از مهم‌ترین دلایل اهمیت انتخابات مذکور هستند.   فرانسه اکنون با خروج «آنگلا مرکل»، صدراعظم پیشین آلمان از قدرت، نقش برجسته تری در اروپا یافته است.   چالش‌های مکرون برای پیروزی در انتخابات چیست؟   «مکرون» که اکنون ۴۴ سال دارد، با چالشی قوی از سوی «لوپن»، نامزد راست افراطی که در دور دوم انتخابات ۲۰۱۷ به راحتی از وی شکست خورد، مواجه است.   مشکلات اقتصادی، اعتراض‌های سراسری طولانی مدت جلیقه زردها، عدم تحقق وعده‌های بهبود اقتصادی، بیکاری، شیوع کرونا و تصویب قوانینی مانند افزایش سن بازنشستگی، از دیگر مشکلاتی هستند که می‌توانند بر پیروزی «مکرون» در انتخابات تاثیرگذار باشند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انتخابات فرانسه نظرسنجی ها دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین