Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@07:09:05 GMT

1499 مرد ایرانی زندانی مهریه هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۶۸۲

1499 مرد ایرانی زندانی مهریه هستند

سید اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه با بیان این که بیش از 96 درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضاء اوراق بانکی (چک یا سفته) با 5487 مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با 1499 و 677 محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:  به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر اظهار کرد: سال 1400 علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آیین‌های مجازی زمینه آزادی 7611 زندانی مرد و 345 محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم کردند.




*طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 45 درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاء دم گذشت گردید.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده گفت: در حوزه مددجویان بدهکار دیه، تعداد 110 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی، 101 محکوم به علت عدم استطاعت در ایفای تعهدات مرتبط با حوادث کارگاهی و 82 محبوس نیازمند نیز به سبب ناتوانی در پرداخت دیات شبه عمد در بند حبس حضور داشتند که غالی این افراد با مشارکت آحاد مختلف اجتماعی از بند زندان نجات یافتند.

*حبس تقریبا 1500 مرد ایرانی به دلیل مهریه‌های پرداخت نشده

وی با بیان این که بیش از 96 درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضاء اوراق بانکی (چک یا سفته) با 5487 مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با 1499 و 677 محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

جولایی گفت: پس از تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال‌ 1395 خوشبختانه آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، کاهش محسوسی داشته است، به نحوی که سال گذشته به علت کنترل ورودی رانندگان به بندهای زندان، استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی هیچ زندانی محکوم دیه‌ای در ارتباط با سوانح جاده‌ای در آمار عددی خود نداشتند.

*صدر استخلاص‌ها به اصفهان تعلق دارد

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در خصوص استان‌های فعال در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی 752 زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم نمودن زمینه آزادی 552 محبوس و مسئولین قضایی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی 467 زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.
برچسب ها: دیه ، ناطقان ، ایرانی ، مهریه ، زندانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دیه ناطقان ایرانی مهریه زندانی زندانیان غیرعمد ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد