Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین قزوین:محمدمهدی اعلایی گفت در قزوین درباره وضعیت اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در استان اظهار داشت: در حوزه عمرانی متأسفانه در سال‌های اخیر به خاطر کمبود منابع مالی بخشی از زیرساخت‌هایمان مثل راه‌ها در معرض فرسایش و استهلاک قرار گرفته‌اند و به دلیل کافی نبودن منابع مالی امکان ترمیم یا ایجاد راه‌های جدید فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی سال گذشته 1400 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در حاضر در استان قزوین واحد صنعتی خصوصی داریم که گردش مالی آن 10 هزار میلیارد تومان است. یعنی کل بودجه عمرانی ما از گردش مالی این یک واحد صنعتی بسیار کمتر است. بنابراین در کل بودجه‌های دولتی را نمی‌توان موتور محرکی برای توسعه عمرانی برشمرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از طرح‌های عمرانی مهم استان قزوین همین بیمارستان 700 تختخوابی است که با توجه به اوضاع کمبود تخت‌های بیمارستانی واقعاً به تکمیل آن نیاز داریم و باید به هر طریقی به این پروژه بزرگ بیمارستانی منابع عمرانی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از مناطق و نواحی استان قزوین مدارس ما فرسوده هستند و یا کمبود مدارس داریم که در این حوزه‌ها هم برای بازسازی و مرمت مدارس و احداث مدارس جدید نمی‌توان روی اعتبارات دولتی حساب ویژه‌ای باز کرد.

معضل تسویه طرح‌های عمرانی با اوراق خزانه

استاندار قزوین با ذکر اینکه علاوه بر کمبود اعتبارات و منابع بخش عمده‌ای از منابع تخصیص‌ داده‌شده به طرح‌های عمرانی به صورت اوراق خزانه بوده است، گفت: همین تأمین هزینه اجرای طرح‌های عمرانی با استفاده از اوراق در دولت قبل مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

اعلایی افزود: همان اوراقی که در سالیان گذشته به صورت سررسیدهای 2 و 3 ساله داده شده بود، امروز موعد سررسیدهایشان فرارسیده و دولت سالی 200 هزار تومان برای تسویه اوراق سررسیدشده سال‌های قبل را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین نگاه ما این است که برای اجرای و تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان قزوین از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم و تا جایی که قانون به ما اجازه دهد، از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اجرای طرح عمرانی کمبود منابع مالی بودجه دولتی طرح های عمرانی استان قزوین کل بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس