Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:22:28 GMT

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۸۲۴

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان

ایسنا/زنجان کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه‌ای جهادکشاورزی زنجان، از تهمیدات لازم برای حمایت از احداث گلخانه در سطح استان خبر داد و گفت: مجوز تخصیص آب زمین‌های متقاضی احداث گلخانه، بر عهده وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان است.

سحر مهاجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی سازگاری با کم‌آبی‌، احداث گلخانه با تخصیص آب جدید در اراضی دیم و ملی ممنوع شده و افراد متقاضی احداث گلخانه ضمن تهیه زمین و تکمیل مدارک هویتی باید مجوزهای لازم برای تهیه آب که از الزامات احداث گلخانه است، از ادارات ذی‌ربط پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کلاس‌های آموزشی احداث و مدیریت گلخانه در جهادکشاورزی، افزود: تاییدیه و پروانه احداث گلخانه از طریق ورزات جهادکشاورزی و ادارات ذی‌صلاح بررسی و مجوزهای مربوطه نیز از اداره آب، گاز و برق استعلام می‌شود.‌

مهاجری بیان کرد: خرید یا اجازه زمین جهت احداث گلخانه‌های در اشل صنعتی باید حداقل ۵۰۰۰ متر باشد تا بتوان ۳۰۰۰ متر از آن را گلخانه احداث کرد. همچنین رعایت فاصله از رودخانه، دریا، کارخانه‌ها، مزراع، واحدهای دام و طیور با گلخانه طبق ضوابط باید رعایت شود.

کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه‌ای جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه اکثر زمین‌های استان زنجان شکل هندسی مناسبی ندارند، تشریح کرد: حد اقتصادی زیر بنای گلخانه در زمین‌های مربعی به وسعت حداقل ۳۷۵۰ متر برای اعطای مجوز قابل قبول است.

این مسئول با اشاره به گلخانه‌های بالای ۱۰۰ متر و زیر ۳۰۰۰ متر، گفت: مجوز گلخانه‌های ابعاد کوچک به اصطلاح خانگی توسط مدیریت‌های جهادکشاورزی و مجوز گلخانه صنعتی از سوی نظام مهندسی به متقاضیان اعطا می‌شود.

مهاجری در پاسخ به سئوالی درباره تسهیلات و وام حمایتی از احداث گلخانه، اظهار کرد: وام تعلق یافته به گلخانه‌های خانگی که حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که با معرفی جهادکشاورزی به وزارت کار در قالب حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی تامین خواهد شد اما برای گرفتن تسهیلات بانکی و مجوز دیوارکشی گلخانه‌های صنعتی در صورت تایید نظام مهندسی با توجه به بودجه اختصاص داده شده به وزارت جهادکشاورزی متقاضیان به بانک مربوطه برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: از شروط گرفتن وام احداث گلخانه، نداشتن بدهکاری به بانک، کارت پایان خدمت، حق آب تعیین شده و جواب باقی استعلاماتی است که بانک خواهد گرفت و اگر مبلغ وام درخواستی بیش از ۱۰ میلیارد تومان باشد متقاضی باید ۲۰ درصد کل سرمایه در بانک قرار داده تا ۸۰ درصد باقی را از بانک به صورت تسهیلات دریافت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان کشت گلخانه ای احداث گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن