Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:47:42 GMT

جزئیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از زبان خزانه‌دار شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۶۸۵۱

جزئیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از زبان خزانه‌دار شورای شهر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره گزارش 11 ماهه بودجه منتهی به بهمن‌ سال 1400 شهرداری تهران اظهارداشت: ارائه گزارش بر اساس قانونی است که شورا را نسبت به این موضوع مکلف کرده است. این گزارش به 11 ماه منتهی به بهمن 1400 برمی گردد و نشان می دهد که در 5 ماه اول چه اتفاقی افتاده و در شش ماه بعد که مربوط به این دوره است چه اقداماتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس ماده واحده مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران در بخش اول مبلغ 48 هزار و 883 میلیارد تومان توسط شورای شهر تهران به تصویب رسید، گفت: بر اساس لایحه اصلاحیه بودجه در آذرسال گذشته و کاهش 11 هزار و 183 میلیارد تومانی، درآمدها و منابع و مصارف بودجه به مبلغ 37 هزار و 700 میلیارد تومان مصوب شد.

کاشانی با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود مجموع منابع و درآمد وصولی در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال گذشته 24 هزار و 576 میلیارد تومان است، یادآور شد: این میزان وصولی 65.19 درصد کل بودجه مصوب است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در طول مدت ذکر شده باید 34 هزار و 558 میلیارد تومان وصول می‌شد، گفت: با توجه به وصول 24 هزار و 576 میلیاردی در این ایام، درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب 11 ماهه به 71.12 درصد می‌‎رسد.

وی افزود: در فصل اول درآمدها باید 26 هزار و 322 میلیارد تومان وصول می‌شد که 78.12 درصد به میزان 20 هزار و 562 میلیارد تومان وصول شده است.

کاشانی اضافه کرد: در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، مبلغ مصوب 11 ماهه چهار هزار و 233 میلیارد تومان بوده که از این میزان هزار و 682 میلیارد تومان معادل 39.74 درصد به مرحله وصول رسید.

وی مبلغ فصل سوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی را چهار هزار و یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این فصل دو هزار و 331 میلیارد تومان معادل 58.25 درصد مبلغ مصوب وصول شده است.

عضو شورای شهر تهران  با ارائه گزارش هزینه‌های نقدی ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی، یادآور شد: در مجموع 37 هزار و 619 میلیارد تومان ابلاغ شده که از این میزان 12 هزار و 222 میلیارد تومان معادل 32.49 درصد جذب شده است.

وی افزود: از رقم ابلاغی هزینه‌های غیرنقدی در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی بالغ بر پنج هزار و 215 میلیارد تومان در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال قبل 32 درصد معادل هزار و 669 میلیارد تومان جذب شد.

کاشانی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش هزینه‌های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در بخش‌های هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی، 42 هزار و 834 میلیارد تومان ابلاغ شده که 32.43 درصد به میزان 13 هزار و 891 میلیارد تومان جذب شده است.

وی با بیان اینکه از 37 هزار و 700 میلیارد تومان بودجه اصلاحی مصوب 10 هزار و 60 میلیارد تومان پایدار و 27 هزار و 98 میلیارد تومان ناپایدار بوده است، گفت: در عملکرد 11 ماهه منتهی به بهمن سال گذشته، 8 هزار و 690 میلیارد تومان معادل 35.36 درصد از بودجه محقق شده، پایدار بوده و 15 هزار و 885 میلیارد تومان معادل 64.64 درصد ناپایدار بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در مجموع عملکرد 11 ماهه درآمدهای پایدار نسبت به ناپایدار در مقایسه با بودجه مصوب 1400 وضعیت مناسب‌تری داشته است.

وی با بیان اینکه ما در ثبت اسناد عقب هستیم، اظهار کرد: خواهش اکید من است که شهرداری اسناد را ثبت کند. عمدتا حقوق بوده که باید به ثبت برسد و انتظار داریم که شهرداری این موضوع را جدی بگیرد.

کاشانی با بیان اینکه هرچه درآمد پایدار بیشتر شود برای شهر بهتر خواهد بود، گفت: انتظار داریم که این میزان درآمد افزایش پیدا کند و به 50 درصد برسد. ما نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در زمینه درآمدهای پایدار داریم.

وی همچنین تصریح کرد: به لطف دوستان ما در شهرداری 24 هزار میلیارد تومان به 34 هزار میلیارد تومان رسید؛از طرفی هم ارزش افزوده اسفندماه در همان ماه محقق و به بودجه اضافه شد.

کاشانی افزود: شهروندان چون فکر می کردند که نرخ عوارض افزایش پیدا کند، فیش عوارض و نوسازی را پرداخت کردند و از ظرفی دو هزار و 690 میلیارد تومان املاک دارایی به شهروند اضافه شد که اقدام خوبی بوده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه شهرداری شورای شهر میلیارد تومان معادل شورای شهر تهران منتهی به بهمن تملک دارایی سال گذشته سرمایه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: ۲۲ هزار سند در شهرداری قم موجود است که در سال ۱۴۰۲ از این تعداد، سه هزار سند کاداستری تهیه شد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در حوزه املاک و دارایی‌های غیر نقدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اداره املاک شهرداری قم توانست بانک اطلاعات املاک را به‌روزرسانی کند.

وی افزود: اتفاق خوب دیگری که با همراهی اداره کل ثبت اسناد استان انجام شد، تهیه اسناد کاداستر برای املاک شهرداری قم بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اضافه کرد: با این همکاری نزدیک، تمام اسنادی که در بایگانی شهرداری به شکل دفترچه‌ای، قولنامه ای یا تک برگ بود همه به سمت کاداستر شدن حرکت کردند و سه هزار سند شهرداری قم به این شکل درآمد.

توکلی مقدم ادامه داد: در مجموع ۲۲ هزار سند در شهرداری قم موجود است که برخی از آنها اسنادی است که تملک شده و به خیابان یا دیگر کاربری‌ها تبدیل شده و برخی دیگر دارایی‌های شهرداری قم است که سه هزار سند در سال ۱۴۰۳ به صورت کاداستر و تک برگ درآمد.

وی ادامه داد: از این اسناد هیچ سوءاستفاده و تقلبی حتی با وجود برگ فیزیکی اش امکان پذیر نیست و این موضوع برای شهرداری قم مزیت‌های فراوانی دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تملک ۳۸۳ ملک در سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل املاک شهرداری قم اظهار کرد: این املاک به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، ۹۲ درصد بودجه شهرداری قم در این زمینه را محقق کردند.

توکلی مقدم با اشاره به برگزاری ۷۱ جلسه کمیته تملک شهرداری قم گفت: این کمیته در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هزار مصوبه داشته است. همچنین ۵۲ جلسه کمیسیون پیشنهادات برای بررسی حدود ۴۸۷ پرونده برگزار شده است.

وی افزود: در اثر اقداماتی که انجام شد، ۱۴۶ هزار متر مربع به متراژ املاک شهرداری چه در سطح خیابان‌ها و معابر و همچنین در حوزه دارایی‌های غیر نقدی اضافه شدشود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به عملکرد این معاونت در دعوت از مالکان اراضی بزرگ برای انجام توافق ماده ۱۰۱ با شهرداری قم گفت: ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها ظرفیتی برای شهرداری ایجاد می‌کند که در تفکیک اراضی خام، حدود ۵۰ درصد سهم شهرداری حاصل شود که بخشی به شوارع اختصاص یافته و بخش دیگر برای تحقق کاربری‌های شهرداری و به عنوان املاک و دارایی‌های غیر نقدی محسوب می‌شود.

توکلی مقدم افزود: در این موضوع ۱۴ جلسه کمیته مشورتی برگزار و حدود ۴۰۰ مورد تصمیم گیری انجام شد.

وی تعداد پرونده‌های منجر به تائید نقشه در حوزه ماده ۱۰۱ را ۲۵۶ مورد دانست و گفت: در این زمینه ۱۶۳۰ سند به مساحت ۱۴۶ هزار متر مربع صادر شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تشکیل کمیته ارتقای منابع و ایجاد ارزش افزوده برای املاک شهرداری قم به میزان هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: ساماندهی بایگانی فیزیکی املاک و اسکن پرونده‌های فیزیکی به میزان ۴۰۰ هزار برگ در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

کد خبر 747620

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود