Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پی تی آی، فواد چودری، وزیر سابق اطلاعات و رهبر ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت که خان پس از تایید کمیته مرکزی حزب، این تصمیم را گرفته است.

این معرفی پس از آن صورت می گیرد که رئیس جمهور عارف علوی نامه هایی به خان و رهبر اپوزیسیون، شهباز شریف، ارسال کرده و در آن خواستار ارائه پیشنهادهایی برای انتصاب یک نخست وزیر موقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری پاکستان، در بیانیه ای اعلام کرد که قانون اساسی به رئیس جمهور این اختیار را داده است که با مشورت نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون در مجلس ملی در حال خروج، نخست وزیر موقت را تعیین کند.

البته عمران خان تا زمان انتصاب یک نخست وزیر موقت به عنوان نخست وزیر فعالیت خود را ادامه خواهد داد. شهباز شریف تاکنون از شرکت در این روند خودداری کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

قاضی احمد متولد ۱۹۵۷ است و از آذر ۱۳۹۸ تا زمان بازنشستگی خود در بهمن ۱۴۰۰ به عنوان قاضی ارشد در پاکستان خدمت کرده است.

او یکی از پنج قاضی بود که نواز شریف نخست وزیر سابق را در پرونده اسناد پاناما رد صلاحیت کرد. همچنین بارها به دلیل احکام و اظهارنظرهای شدید خود علیه دولت ها و مسئولان خبرساز شده است.

قاضی احمد شخصی بود که دستور داده بود تا معبدی را که توسط گروهی در شمال غربی پاکستان تخریب شده بود، بازسازی کنند و به مقام های مسئول دستور داده بود که پول انجام مرمت را از مهاجمانی که اقداماتشان باعث "خجالت بین المللی" پاکستان شده بود، پس بگیرند.

وی همچنین سال گذشته برای ابراز همبستگی با اعضای جامعه هندو برای برگزاری جشن دیوالی در مراسمی در معبد بازسازی شده شرکت کرده بود.

برچسب‌ها نواز شریف دادگستری پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نواز شریف دادگستری پاکستان نواز شریف دادگستری پاکستان نخست وزیر موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی