Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@04:00:45 GMT

۱۶۴نفر در کشور به بیماری سرخک مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۰۳۳

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تبعه افغانستانی که قصد رفت و آمد به کشورشان را دارند، توجه داشته باشند که پروسه واکسیناسینون شان را حتما کامل کرده باشند، زیرا در حال حاضر در کشور افغانستان این بیماری شایع است.

خبرگذاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمال حیدری، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درخصوص شیوع سرخک در کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد، اما متاسفانه همزمان با این رویداد، در کشور همسایه مان افغانستان بیماری سرخک شایع شد و از طرفی، با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آن‌ها در نقاط و شهر‌های مختلف، برای ما دغدغه خاطر ایجاد کرده است، زیرا در استان‌های مختلف مواردی از این بیماری گزارش شد و به دلیل حساسیتی که در مورد این بیماری وجود دارد، به طور ویژه به آن پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا، به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی هشدار دادیم که در جهت مقابله با این موضوع که تهدیدکننده موفقیت مان در عرصه ریشه کنی سرخک در کشورمان است، اقدامات لازم را انجام داده و در زمینه تکمیل واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی حتما برنامه ریزی کنند، مخصوصا در مناطقی که محل تجمع تبعه غیر ایرانی است، پوشش واکسیناسیون ام ام آر فراهم شده و به صورت فعال واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهتر بود که ۱۰ روز دیگر در رابطه با بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری می‌شد/ هفته آینده باید منتظر تاثیر تعطیلات بر روند ابتلا به کرونا باشیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین به بخش دولتی و خصوصی دستور آمادگی داده ایم تا در صورت مراجعه افراد مبتلا مراقبت و آزمایشات لازم سریعا انجام شود.

وی گفت: تبعه افغانستانی که قصد رفت و آمد به کشورشان را دارند، توجه داشته باشند که حتما واکسیناسینون شان را کامل کرده باشند، زیرا در حال حاضر در کشور افغانستان این بیماری شایع است.

وی درخصوص شمار مبتلایان به سرخک در کشورمان، بیان کرد: تاکنون حدودا ۱۶۴ نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شده اند، باید توجه شود که این بیماری واگیردار است و احتمال اینکه به افراد بیشتری سرایت کند، زیاد است. لذا، هر کسی که روند واکسیناسیون ام ام ار را تکمیل نکرده، حتما به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند. امیدواریم که با وجود تلاش هایمان برای مهار این بیماری، مجددا درگیر نشویم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت سرخک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت سرخک وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود