Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@02:22:49 GMT

وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۷۰۵۴

وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

برای آشنایی با نوع فعالیتی که یک وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری دارد، در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا از وظایف او با خبر شده و با آگاهی کامل، دست به انتخاب زده و وکیل مورد نیاز پرونده تان در این حوزه به خصوص را بیابید.اگر پرونده ای  در دیوان عدالت اداری در جریان دارید، می توانید برای  کسب اگاهی و اطلاعات پیرامون آن، با مراجعه به موسسات حقوقی تهران طلاق و وکلای دیوان، پاسخ تمام سوالات خود را با یک مشاوره خوب توسط کارشناسان این موسسات پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آنها با تیم حرفه ای و مجرب خود، مشکل شما را بررسی کرده و بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده تان را معرفی می‌کنند تا با آسودگی خاطر به او اطمینان کرده و تا پایان رسیدگی به پرونده، همه چیز را به او بسپارید.

وکیل دیوان عدالت اداری کیست

برای آگاهی از وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری، ابتدا باید با خود این شغل آشنا شویم. هنگامی که مردم به مشکلات حقوقی بر می‌خورند، سوالاتی برایشان پیش می‌آید که تنها یک فرد متخصص می‌تواند پاسخگوی آنها باشد. در چنین موقعیتی، وکیل دیوان عدالت اداری با برگزاری جلسات مشاوره، می‌تواند آنها را در جهت درستی در زمینه های حقوقی، هدایت کند.

وکیل دیوان عدالت اداری، به شکایات مربوط به ادارات و ارگان های دولتی رسیدگی می‌کند. به عبارتی هر گاه سازمان خاصی با یک ارگان دولتی به مشکل برخورد ، رسیدگی به این مقوله، وظیفه دیوان ادالت اداری است. همچنین مردم هم اگر با یک ارگان دولتی به مشکل بخورند، باید به سراغ وکیل دیوان عدالت اداری بروند. پس پای یک وکیل متخصص در این حوزه، زمانی به دادگاه باز می شود از که یک ارگان دولتی شکایت شود.

https://vokalaye-divan.com/lawyer-of-the-court

وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست

اولین وظیفه‌ی هر وکیلی، این است که تمام و کمال، از حقوق موکل خود دفاع کند و به  او برای  رسیدن به نتیجه مطلوب، مشاوره دهد. از دیگر وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیگیری شکایات و ثبت درخواست ابطال مصوبات در هیات عمومی دیوان عدالت اداری ثبت دادخواست اعاده دادرسی  ثبت درخواست دستور موقت و پیگیری شکایت مربوطه ثبت درخواست اعمال ماده ۷۹  مشاوره حقوقی و قبول وکالت مربوط به دیوان عدالت اداری خصوصیات یک وکیل مجرب دیوان عدالت اداری

برای پیگیری و ثبت شکایات خود، باید به سراغ یک وکیل حرفه ای در دیوان بروید تا پرونده تان به نحو احسن انجام شود. یک وکیل خوب دارای خصوصیاتی است که در تهران طلاق و وکلای دیوان، در معرفی وکیل برای مشاوره یا قبول پرونده، مورد توجه قرار می گیرد و به شما پیشنهاد می شود. از جمله این ویژگی ها، می‌توان به، بالا بودن دانش و اگاهی وکیل در پیدا کردن نقاط قوت و ضعف پرونده برای پیدا کردن راه های مناسب، رعایت اصول اخلاقی، داشتن هوش و خلاقیت، صداقت، انصاف، امین و راز دار بودن در قبال موکل، داشتن آرامش، برخورداری از فن بیان و قلم قوی، تجربه و تخصص و ... اشاره کرد. این ویژگی ها باعث می‌شوند، وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری به نحو احسن، به انجام برسند.

آیا برای پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری داشتن وکیل اجباریست؟

داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری در پرونده های مربوط به این بخش، امری کاملا اختیاری است. با این وجود، پیگیری روند دادگاه و پرونده به وسیله یک وکیل متخصص، امری اجتناب ناپذیر است، چرا که او آگاه به مسائل و قوانین بوده و نزدیک ترین و ساده ترین آن را برای موفقیت در روند دادرسی، انتخاب می‌کند. حتی اگر قادر به گرفتن وکیل برای پرونده تان نیستید، گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب و کارکشته را فراموش نکنید.

قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

همه ما با اهمیت کار قاضی در شعب مختلف دادگاه ها آشنایی داریم. هر قاضی با امر داوری، در طی سال های متمادی، تجربه های زیادی را به دست می‌آورد که همین تجربه در زمان بازنشستگی اش از دیوان عدالت اداری، برای کسانی که قصد طرح شکایت در این دیوان را دارند، مفید واقع خواهد شد. قاضی ای که در طول فعالیت خود با پرونده های فراوانی رو به رو شده و آن ها را قضاوت کرده، با به دست آوردن تمامی اطلاعات ریز و درشت در دیوان، هنگام بازنشستگی اش به یک مشاور عالی در زمینه حقوقی تبدیل می‌شود. برای بهره مندی از مشاوره‌ی یک قاضی بازنشسته دیوان عدالت برای حل پرونده تان، کافیست با موسسه های تهران طلاق و وکلای دیوان تماس بگیرید تا کارشناسان ما، با بررسی وضعیت پرونده، شما را بهترین قاضی بازنشسته در جهت حل مشکلتان ارجاع دهند.

از جمله خدماتی که یک قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری، ارائه می‌دهد، می‌توان به پیگیری تخلفات سازمان های مالیاتی، طرح شکایت از سازمان های نظامی سراسر کشور، پیگیری تخلفات ادارات دولتی، ثبت اعتراض برای بررسی مجدد حکم صادر شده اولیه از دادگاه های عمومی و .. اشاره کرد.

وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری

اگر در رسیدگی به پرونده قضایی خود در دیوان عدالت اداری، قصد گرفتن وکیل را ندارید، بهترین انتخاب پیش روی شما، مشورت با یک وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری است. چرا که این وکیل، با فعالیت مداوم در دادگاه ها و کسب تجربیات فراوان در دیوان عدالت، می‌تواند کمک بسیار زیادی جهت آگاه شدن از رویه رسیدگی به پرونده و اشنایی با راهکار های مختلف در مشکل خاص شما کند. و از انجایی که روند رسیدگی به پرونده در این دیوان با دیگر دادگاه ها متفاوت است، مشاوره گرفتن از یک وکیل بازنشسته کارکشته، بسیار مفید می‌باشد. در صورت نیاز به این مشاوره، وکلای دیوان و تهران طلاق، با  معرفی بهترین وکیل ها در این حوزه، شما را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، همراهی می‌کنند.

پینشهاد می کنم حتما مقاله وکیل کمیسیون ماده 100 را مطالعه نمایید.

در این مطلب سعی کردیم به سوال، وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست پاسخ دهیم و اهمیت مشاوره حقوقی در این دیوان زیر نظر موسسات معتبر را بازگو کنیم تا کمکی در جهت کسب آگاهی برای انتخاب مسیر درست در دادگاه های دیوان عدالت اداری ، کرده باشیم.

کد خبر 1618694

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازنشسته دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده قاضی بازنشسته وکلای دیوان تهران طلاق پرونده تان دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست

جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دیوان عالی کشور در این جلسه با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: "خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود. چنانچه قضات محترم در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرائم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروحه اظهار داشت: ان شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضایی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضایی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمرثمر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند